PAVLÍKOVÁ, Eva a Lenka ŠKARKOVÁ STOJANOVÁ. Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy. In Premeny psychológie v európskom priestore. Bratislava: Stimul, 2010, s. 334-338. ISBN 978-80-89236-74-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Název česky Tvořivost u dětí s uměleckými zájmy
Název anglicky A creativity of arts active interests children
Autoři PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant) a Lenka ŠKARKOVÁ STOJANOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Bratislava, Premeny psychológie v európskom priestore, od s. 334-338, 5 s. 2010.
Nakladatel Stimul
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/10:00044826
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-89236-74-9
Klíčová slova česky tvořivost; testování tvořivosti; Test hravé tvořivosti; umělecké zájmy; děti
Klíčová slova anglicky creativity; creativity measurement; Test of Playful Creativity; art interests; children
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Pavlíková, učo 1772. Změněno: 21. 9. 2010 12:38.
Anotace
Text se věnuje výzkumu tvořivosti u jedenáctiletých dětí, které aktivně (institucionálně) provozovují jeden z následujících uměleckých zájmů: výtvarný, pěvecký, divadelní či folklórní. Ke zjistění úrovně tvořivosti byly použity 2 testy: Test hravé tvořivosti a soubor 9 Guilfordových verbálních subtestů. Průběžné výsledky naznačují, že testové výsledky závisí na druhu provozovaného zájmu. Výtvarně aktivní děti významně výše skórují ve figurálních úlohách, děti provozující divadlo v testech verbálních. Z genderového pohledu jsou dívky lepší v kvantivě nápadů, chlapci naopak v kvalitě nápadů - jejich nápady jsou častěji originálnější.
Anotace anglicky
The paper refers creativity research about 11 years old children who have active art interests - one of the following: visual arts, a dramatic art, a choral singing or a folklore. Two tests were used to a quantified a creativity - Test of Playuful Creativity an Guilford s Verbal Creativity Test.A preliminar findings suggest that the test results depend on the nature of the activities. Art active children are significantly better in the figural jobs, theathre children are on the contrary better in verbal tests. From a gender perspective girls are better in a quantitity of ideas, boys in their quality. Boys ideas are more often more original.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:17