TROJAN, Jakub a Jan TRÁVNÍČEK. Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy". Geographia Cassoviensis. Košice: Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, 2010, IV, č. 1, s. 164-167, 183 s. ISSN 1337-6748.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"
Název česky Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"
Název anglicky Open-Source as Innovation in Secondary Geoinformatics Education, case study "Prakticky s GISy"
Autoři TROJAN, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Geographia Cassoviensis, Košice, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, 2010, 1337-6748.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/10:00045517
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova česky Geografické informační systémy; open source software; Jihomoravský kraj; geografické vzdělávání
Klíčová slova anglicky Geographical information systems; open source software; South Moravian region; Geographical education
Štítky geographical education, GIS, Jihomoravský kraj, QGIS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236. Změněno: 27. 7. 2011 15:36.
Anotace
Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.
Anotace anglicky
Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:57