J 2010

Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"

TROJAN, Jakub a Jan TRÁVNÍČEK

Základní údaje

Originální název

Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"

Název česky

Svobodný software (open-source) jako inovace v sekundárním geoinformatickém vzdělávání - případová studie "Prakticky s GISy"

Název anglicky

Open-Source as Innovation in Secondary Geoinformatics Education, case study "Prakticky s GISy"

Autoři

TROJAN, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Geographia Cassoviensis, Košice, Univerzita P. J. Šafárika v Košiciach, 2010, 1337-6748

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14310/10:00045517

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova česky

Geografické informační systémy; open source software; Jihomoravský kraj; geografické vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Geographical information systems; open source software; South Moravian region; Geographical education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 7. 2011 15:36, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

V originále

Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.

Anglicky

Current secondary geographical education rarely allows practical training of geographic information systems. If teachers teach GIS (at any way) then it is limited to GIS viewers of spatial data or the most famous examples of commercial systems. The main aim of the article is an example of a pilot project implemented at 20 secondary schools in the South Moravian Region to introduce the possibility of learning GIS using freely available (open source) tools.