HORKÁ, Hana. Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 171-178. ISBN 978-80-210-5260-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Environmental Aspects of Education for the Health in Curriculum of Pregradual Preparation of Teachers
Název česky Environmentální aspekty výchovy ke zdraví v kurikulu pregraduální přípravy učitelů
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on Health Education, od s. 171-178, 8 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045527
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky Ekologická/environmentální výchova; výchova ke zdraví; ekopedagogická kompetence; kompetence environmentální; kompetence hodnotová - ekosociální – životně orientační; cíle ekologické/ environmentální učitelské přípravy
Klíčová slova anglicky Ecological/environmental education; education for the health; ecopedagogical competence; environmental competence; value-ecosocial life oriented competence; targets of ecological/environmental teachers preparation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 25. 8. 2013 09:27.
Anotace
Author determines and reasons current structure of environmental competence at three levels: factual, skills and personal. Her work focuses on students capability to undergo preparation and to understand ecological and / or environmental education interrelated with education for human health. The targets pertaining to the above noted area of education devoted to teachers education have been summarized and a proposal of standardized pregradual ecological / environmental preparation of teachers has been taken into account. The results of scientific examinations mapping students considerations and thoughts of environmetal problems/issues as well as description of perception of the health among the students of the faculty of pedagogy, Masaryk University related to environmental issues have been discussed. Regarding the interdisciplinary character of ecological/environmental preparation, some proposals aiming at teachers preparation are shown.
Anotace česky
Autorka vymezuje a zdůvodňuje strukturu environmentální kompetence v rovině věcné, dovednostní a osobnostní. Vychází z obsahového zaměření způsobilosti k ekologické/environmentální výchově v kontextu výchovy ke zdraví. V dané oblasti výchovy vyvozuje cíle pro přípravné učitelské vzdělávání a opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí výsledky výzkumných šetření, které mapují jednak uvažování a přemýšlení o environmentálních problémech, jednak popisují vnímání zdraví mezi studenty PdF MU v kontextu problematiky životního prostředí. S ohledem na interdisciplinární charakter ekologické/environmentální přípravy jsou prezentovány některé návrhy směřující do přípravy učitelů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 5. 2024 12:57