KOTÁSEK, Josef. Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele? Jurisprudence. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2010, XIX, č. 7, s. 31-34. ISSN 1802-3843.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Název česky Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Název anglicky Advertising for Consumer Credits in the New Consumer Credits Act: the larger (dis) orientation of the consumer?
Autoři KOTÁSEK, Josef (203 Česká republika, garant).
Vydání Jurisprudence, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2010, 1802-3843.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/10:00045543
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky cosumer credits; consumer loans; misleading advertising
Klíčová slova anglicky spotřebitelské úvěry; spotřebitelské půjčky; klamavá reklama
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D., učo 1122. Změněno: 29. 11. 2010 10:40.
Anotace
Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižným a zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.
Anotace anglicky
The paper is a critical commentary on the provisions of the new law on consumer credit, which require providers of consumer credits or their agents in advertising of consumer credits to report a number of additional data in a clear, concise manner by a representative example. It is the opinion of the author that these requirements and the requirement for processing by way of examples, will overload the advertisement with information and will cause the unnecessary additional advertising costs, which outweigh the benefits of information to the consumers. In comparison with other countries, the author also deals with a possible narrowing of the number of mandatory data catalog, which was offered by EU directive. He mentions the difficulties in interpreting the criteria for representative example used in advertising.
Návaznosti
MSM0021622405, záměrNázev: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropský kontext vývoje českého práva pro roce 2004
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 15:02