J 2010

Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

KOTÁSEK, Josef

Základní údaje

Originální název

Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

Název česky

Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

Název anglicky

Advertising for Consumer Credits in the New Consumer Credits Act: the larger (dis) orientation of the consumer?

Autoři

KOTÁSEK, Josef (203 Česká republika, garant)

Vydání

Jurisprudence, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2010, 1802-3843

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/10:00045543

Organizační jednotka

Právnická fakulta

Klíčová slova česky

cosumer credits; consumer loans; misleading advertising

Klíčová slova anglicky

spotřebitelské úvěry; spotřebitelské půjčky; klamavá reklama

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 11. 2010 10:40, doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižným a zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.

Anglicky

The paper is a critical commentary on the provisions of the new law on consumer credit, which require providers of consumer credits or their agents in advertising of consumer credits to report a number of additional data in a clear, concise manner by a representative example. It is the opinion of the author that these requirements and the requirement for processing by way of examples, will overload the advertisement with information and will cause the unnecessary additional advertising costs, which outweigh the benefits of information to the consumers. In comparison with other countries, the author also deals with a possible narrowing of the number of mandatory data catalog, which was offered by EU directive. He mentions the difficulties in interpreting the criteria for representative example used in advertising.

Návaznosti

MSM0021622405, záměr
Název: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropský kontext vývoje českého práva pro roce 2004