2010
Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
KOTÁSEK, JosefZákladní údaje
Originální název
Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Název česky
Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?
Název anglicky
Advertising for Consumer Credits in the New Consumer Credits Act: the larger (dis) orientation of the consumer?
Autoři
KOTÁSEK, Josef (203 Česká republika, garant)
Vydání
Jurisprudence, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2010, 1802-3843
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50500 5.5 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/10:00045543
Organizační jednotka
Právnická fakulta
Klíčová slova česky
cosumer credits; consumer loans; misleading advertising
Klíčová slova anglicky
spotřebitelské úvěry; spotřebitelské půjčky; klamavá reklama
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 11. 2010 10:40, doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižným a zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.
Anglicky
The paper is a critical commentary on the provisions of the new law on consumer credit, which require providers of consumer credits or their agents in advertising of consumer credits to report a number of additional data in a clear, concise manner by a representative example. It is the opinion of the author that these requirements and the requirement for processing by way of examples, will overload the advertisement with information and will cause the unnecessary additional advertising costs, which outweigh the benefits of information to the consumers. In comparison with other countries, the author also deals with a possible narrowing of the number of mandatory data catalog, which was offered by EU directive. He mentions the difficulties in interpreting the criteria for representative example used in advertising.
Návaznosti
MSM0021622405, záměr |
|