2010
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR et. al.Základní údaje
Originální název
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Název česky
Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření
Název anglicky
Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAVLAS (203 Česká republika), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), David SOLNIČKA (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, 143 s. Publikace VUP, 2010
Nakladatel
Výzkumný ústav pedagogický
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00045642
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87000-39-7
Klíčová slova česky
kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Změněno: 9. 1. 2011 19:41, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
Anglicky
Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.