B 2010

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR et. al.

Základní údaje

Originální název

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

Název česky

Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření

Název anglicky

Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAVLAS (203 Česká republika), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), David SOLNIČKA (203 Česká republika) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, 143 s. Publikace VUP, 2010

Nakladatel

Výzkumný ústav pedagogický

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045642

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87000-39-7

Klíčová slova česky

kurikulární reforma; gymnázium; učitelé; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

curricular reform; gymnasium; teacher; questionnaire
Změněno: 9. 1. 2011 19:41, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Kniha je výsledkem dotazníkového šetření, jehož cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptance kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Jako proměnné na pozadí byly zkoumány spokojenost se školstvím a gymnaziálním vzděláváním, obeznámenost s reformními záměry a s kurikulárními dokumenty, podpora kurikulární reformy. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.

Anglicky

Publication is outcome of questionnaire survey, whose aim was to analyse the current phase of the curricular reform, it whitch the teachers actually start to base their teaching on the new curricular documents. The main focus of the survey lay in three domains: the acceptance of curricular reform, teachers beliefs about curriculum, purposes of curriculum. Among other examined variables were contentedness with secondary comprehensive education, knowledge about aims of the reform and support for the reform. The research sample consited of 1098 respondents from 58 schools.