JANÍKOVÁ, Věra. Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren. Lingua Viva, České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, 2010, VI, č. 11, s. 55-62. ISSN 1801-1489.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren
Název česky K neurovědám při učení a vyučování cizím jazykům
Název anglicky Neuroscience in Foreign Language Learning and Teaching
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Lingua Viva, České Budějovice, Pedagogická fakulta JČU, 2010, 1801-1489.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045752
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky neurolingvistika; psycholingvistika, neurodidaktika, didaktika cizích jazyků
Klíčová slova anglicky neurolinguistic; psycholinguistic; neurodidactic; methodology of foreign language
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 31. 3. 2011 21:26.
Anotace
Im Beitrag werden Merkmale der Neurowissenschaften kurz skizziert, im Zentrum liegt die Neurolinguistik. Gleichzeitig werden hier ausgewählte methodische Konzepte und Ansätze, in denen sich Ergebnisse der neurowissenschaftlichen Forschungen in der Sprachbildung am deutlichsten manifestieren.
Anotace česky
V článku je stručně nastíněna charakteristika neurověd s těžištěm položeným na neurolingvistiku a představeny vybrané koncepty a přístupy, v nichž se didakticky uchopené výsledky neurovědeckých výzkumů v současném jazykovém vzdělávání projevují nejzřetelněji.
Anotace anglicky
This article outlines briefly the characteristics of the neuroscience with emphasis on neurolinguistic. There are introduced concepts and approaches of foreign language learning and teaching in which are the results of neuroscience manifested most clearly.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkumné záměry
VytisknoutZobrazeno: 17. 1. 2020 14:07