C 2010

Individual differences in foreign language learners

HANUŠOVÁ, Světlana

Základní údaje

Originální název

Individual differences in foreign language learners

Název česky

Individuální zvláštnosti u studnetů cizího jazyka

Název anglicky

Individual differences in foreign language learners

Autoři

HANUŠOVÁ, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. od s. 38 - 46, 9 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045876

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5350-2

Klíčová slova česky

cizojazyčná výuka; individuální zvláštnosti; individualizace; diferenciace; učební styly

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching; individual differences; individualization; differentiation; learning styles

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 1. 2011 14:27, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Anotace

V originále

Individualization and inner differentiation belong to the strategies recommended for the gifted and talented education. They should start with an identification of individual differences in learners. The autor aims at defining the set of individual differences relevant for the individualization and differentiation of foreign language teaching at primary schools.

Anglicky

Individualization and inner differentiation belong to the strategies recommended for the gifted and talented education. They should start with an identification of individual differences in learners. The autor aims at defining the set of individual differences relevant for the individualization and differentiation of foreign language teaching at primary schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání