2010
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁZákladní údaje
Originální název
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Název česky
Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze
Název anglicky
Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion
Autoři
PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. od s. 25-40, 16 s. 2010
Nakladatel
Paido Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046110
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-201-7
Klíčová slova česky
index inkluze; inkluze; inkluzivní vzdělávání; překážky v zapojení; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní kultura; inkluzivní praxe; inkluzivní politiky; vzdělávání; právo
Klíčová slova anglicky
Index for inclusion; inclusion; inclusive education; barriers in participation; special education needs; inclusive culture; inclusive practice; inclusive policies; education; law
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2011 09:08, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
V originále
Kapitola se v teoretické části zaměřuje na inkluzivní vzdělávání; jeho definiční a obsahové vymezení. Následně nahlíží na proces budování inkluzivního prostředí školy prostřednictvím Indexu inkluze. Navazující kvantitativní výzkumné šetření analyzuje budování inkluzivní praxe; politiky a kultury na základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.
Anglicky
The chapter focuses on inclusive education; its definition and specification. It looks at the process of building inclusive environment of a school through the index for inclusion. The following quantitative research analyzes inclusive practices; policies and culture at primary schools in the region of north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|