KLAPKO, Dušan. Výzkum zaměřený na zmapování vybraných faktorů uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky. In Výzkum zaměřený na …: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 52-67. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum zaměřený na zmapování vybraných faktorů uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky
Název anglicky Research aimed at mapping selected factors of social understanding the issue of history education
Autoři KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Výzkum zaměřený na …: Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU, od s. 52-67, 16 s. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046887
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5391-5
Klíčová slova česky historický přístup; historismus; pojetí dějin sociální pedagogiky; hermeneutika; interpretativismus; narativismus; neologismus; diskurs; znevýhodněné sociální skupiny
Klíčová slova anglicky historical approach; historicism; the concept of social history education; hermeneutics; interpretativism; narativism; neologism; discourse; disadvantaged social groups
Změnil Změnil: doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D., učo 7657. Změněno: 4. 5. 2011 16:19.
Anotace
Téma kapitoly je zaměřeno na zmapování vybraných faktorů, které mají vliv na vytváření obrazu o sociálně pedagogických koncepcích v různých historických období. Součástí kapitoly je analýza metodologického uchopení problematiky dějin sociální pedagogiky, nastínění filosofických východisek a nabídka odborných publikací se stručným komentářem. Obsahový zřetel vychází z popisu kulturně sociálních jevů a z dějin každodennosti.
Anotace anglicky
The theme chapter is focused on mapping of selected factors that influence the portrayal of socio-pedagogical concepts in different historical periods. The chapter is an analysis of methodological problems grasping the history of social pedagogy, outlining the philosophical foundations of specialized publications and a brief commentary. Content is based on consideration of the description of social phenomena and cultural history of everyday life
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 05:47