KACHLÍK, Petr, Janka PORÁČOVÁ, Marie HAVELKOVÁ, Mária ZAHATŇANSKÁ a Tatiana KIMÁKOVÁ. A Survey Into Basic School Pupil Lifestyle. In Epidemiology. 22(1):S279, January 2011. Abstracts ISEE 22nd Annual Conference, Seoul, Korea. 2011. ISSN 1044-3983.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Survey Into Basic School Pupil Lifestyle
Název česky Studie životního stylu žáků základní školy
Autoři KACHLÍK, Petr, Janka PORÁČOVÁ, Marie HAVELKOVÁ, Mária ZAHATŇANSKÁ a Tatiana KIMÁKOVÁ.
Vydání Epidemiology. 22(1):S279, January 2011. Abstracts ISEE 22nd Annual Conference, Seoul, Korea. 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Text originálního abstraktu on-line
Impakt faktor Impact factor: 5.566
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1044-3983
UT WoS 000285400800865
Klíčová slova česky Alkohol; dotazník; tělesná aktivita; škola; tabák; výživa; závislosti; žáci; životní styl
Klíčová slova anglicky Alcohol;, questionnaire; physical activity; school; tobacco; nutrition; addictions; pupils; lifestyle
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2015 10:31.
Anotace
The article studies key areas of lifestyle by basic school pupils of adolescent age. The aim of the study was to discover whether an appropriately applied physical activity helps to develop an appropriate nutritional and physical behavior and whether it minimizes the occurrence of the addictive behavior by the pupils. Pupils of schools with expanded curricula showed better nutritional and physical behaviors and less smoking or drinking alcohol. The study questioned 204 basic and grammar schools pupils through an anonymous questionnaire consisting of 15 questions with close-ended answers. Of the sample of respondents, 89 were students of schools with expanded physical education curricula and 115 were students of schools with regular curricula. The questionnaire consisted 15 questions. A P<0.001 (x2) was statistically significant. As a result, we could claim that a process of preventing an appropriate lifestyle from negative factors may be significantly empowered by an existence of expanded physical education curriculum. Increasing the amount of physical activities within regular basic schools curricula, the children’ health and their addiction resistance may be positively enhanced. (WoS:000285400800865)
Anotace česky
Příspěvek pojednává o studiu klíčových oblastí životního stylu žáků základní školy v adolescentním věku. Předmětem studia bylo hledání vztahů mezi fyzickou aktivitou dětí, jejich výživovým chováním, zdravotním stavem a rizikem patologických závislostí. Pomocí anonymního dotazníku o 15 položkách s uzavřenou nabídkou odpovědí byli osloveni 204 respondenti z vybraných základních škol a víceletého gymnázia. Ve sledovaném vzorku absolvovalo 89 dětí rozšířenou výuku tělesné výchovy, 115 nikoli. Žáci ze škol, které poskytují rozšířenou výuku tělesné výchovy, dosahovali významně lepších výsledků ve znacích výživového chování i tělesné zdatnosti, méně kouřili a konzumovali alkoholické nápoje. Lze shrnout, že posílení výuky tělesné výchovy v běžných základních školách a víceletých gymnáziích může působit jako významný preventivní faktor při boji s riziky nezdravého životního stylu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:59