MIKA, Otakar Jiří, Miroslav MAREŠ a Lenka FIŠEROVÁ. Security Education during the Process of Democratization and Internationalization: The Czech Lessons. Journal of Homeland Security and Emergency Management. Berkeley: The Berkeley Electronic Press, 2011, roč. 8, č. 2, s. 1-15, 16 s. ISSN 1547-7355. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2202/1547-7355.1875.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Security Education during the Process of Democratization and Internationalization: The Czech Lessons
Název česky Bezpečnostní vzdělávání v procesu demokratizace a internacionalizace: české zkušenosti
Autoři MIKA, Otakar Jiří (203 Česká republika), Miroslav MAREŠ (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka FIŠEROVÁ (203 Česká republika).
Vydání Journal of Homeland Security and Emergency Management, Berkeley, The Berkeley Electronic Press, 2011, 1547-7355.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 30305 Occupational health
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.547
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00056913
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.2202/1547-7355.1875
UT WoS 000293402000004
Klíčová slova česky security education; emergency management; population protection; university students
Klíčová slova anglicky bezpečnostní vzdělávání; krizové řízení; ochrana obyvatelstva; univerzitní studenti
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 20. 4. 2012 09:56.
Anotace
In the recent two decades, security education in the former Eastern bloc has been developing dynamically. This process is exemplified by the changes implemented in the Czech Republic. After the fall of communism, a decline of security education was apparent. After the NATO enlargement and during the war on terror, new approaches to security education at primary and secondary schools have been introduced (mostly in population protection). Some universities have accredited security study programs comprising the state specified minimum security education standards. Authors analyze and suggest study programs to prepare both population and university students for emergencies. The process of internationalization of security education and the transfer of know-how to new democratic regimes are illustrated in the article.
Anotace česky
V předchozích dvou desetiletích se bezpečnostní vzdělávání v zemích bývalého východního bloku dynamicky rozvíjelo. Tento proces je demonstrován na změnách implementovaných v České republice. Po pádu komunismu byl patrný úpadek bezpečnostního vzdělávání. Po rozšíření NATO a během války proti terorismu byly zavedeny nové přístupy ve školním vzdělávání ve školách prvního a druhého stupně (zvláště v ochraně obyvatelstva). Některé univerzity akreditovaly programy obsahující standardy státem specifikovaného minima bezpečnostního vzdělávání. Autoři analyzují a navrhují studijní programy pro přípravu veřejnosti i studentů na krizové situace. V článku je ilustrován i proces internacionalizace bezpečnostního vzdělávání a přenosu know-how novým demokratickým režimům.
Návaznosti
VF20102015005, projekt VaVNázev: Metody predikce dlouhodobého geopolitického vývoje střední Evropy
Investor: Ministerstvo vnitra ČR, Metody predikce dlouhodobého geopolitického vývoje střední Evropy
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:17