2010
Muzejní pedagogika
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Muzejní pedagogika
Název česky
Muzejní pedagogika
Název anglicky
Museum pedagogy
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, od s. 69-140, 71 s. Kultura a edukace 1, 2010
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/10:00052988
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7315-207-9
Klíčová slova česky
muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky
Klíčová slova anglicky
museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 14:09, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.
Anglicky
The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.