C 2010

Muzejní pedagogika

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Muzejní pedagogika

Název česky

Muzejní pedagogika

Název anglicky

Museum pedagogy

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, od s. 69-140, 71 s. Kultura a edukace 1, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/10:00052988

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7315-207-9

Klíčová slova česky

muzejní pedagogika; subdisciplíny muzejní pedagogiky; infrastruktura muzejní pedagogiky

Klíčová slova anglicky

museum pedagogy; sub-disciplines of museum pedagogy; infrastructure of museum pedagogy

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2012 14:09, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Kapitola vymezuje předmět muzejní pedagogiky, analyzuje její místo v systému věd a naznačuje její postupné další dělení na jednotlivé muzejněpedagogické subdisciplíny. Toto teoretické vymezení muzejní pedagogiky je doplněno podrobnou charakteristikou jejího pracovního pole, jež naplňují zejména muzejní pedagogové ve spolupráci s dalšími pracovníky muzeí, a které se současně stále častěji stává předmětem zájmu empirických výzkumů. Závěr kapitoly upozorňuje na rozrůstající se vědeckou infrastrukturu muzejní pedagogiky.

Anglicky

The chapter analyses position of museum pedagogy in the system of scientific disciplines and outlines its further division into individual sub-disciplines of museum pedagogy. The theoretical definition of museum pedagogy is supplemented with a detailed description of its scope of practice, which involves mainly museum pedagogues in collaboration with other museum staff, and which is becoming increasingly interesting as a subject of empirical research. The conclusion of the second chapter draws attention to the independent and dynamically developing scientific infrastructure of museum pedagogy.