KVASNIČKA, Michal, Rostislav STANĚK a Ondřej KRČÁL. Monopoly Supply Chain Management via Rubinstein Bargaining. In Martin Dlouhý, Veronika Skočdopolová. Proceedings of the 29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011. 1. vyd. Prague: University of Economics, Faculty of Informatics and Statistics, 2011, s. 431-436. ISBN 978-80-7431-058-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Monopoly Supply Chain Management via Rubinstein Bargaining
Název česky Management monopolního dodavatelsko-odběratelského řetězce skrze Rubinsteinovo vyjednávání
Autoři KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, garant, domácí), Rostislav STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej KRČÁL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Prague, Proceedings of the 29th International Conference Mathematical Methods in Economics 2011, od s. 431-436, 6 s. 2011.
Nakladatel University of Economics, Faculty of Informatics and Statistics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00074558
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7431-058-4
UT WoS 000309074600071
Klíčová slova česky vertikální integrace; dvojí marginalizace; Rubinsteinovo vyjednávání; IO; politika konkurence
Klíčová slova anglicky vertical integration; double markup; Rubinstein bargaining; industrial organization; competition policy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 10. 3. 2015 10:49.
Anotace
This paper argues that the Spengler’s (JPE, 1950) double-markup story does not capture the strategic situation faced by a monopoly supply chain. We show that 1) the Spengler’s double-markup model is equivalent to an extensive game in which the upstream monopoly has all power to set the intermediate price, and the downstream monopsony has no bargaining power. This assumption seems unrealistic. 2) We model this situation using the Rubinstein bargaining. The equilibrium of our model does not yield a double markup. Hence, the joint output, the consumers price, and the total profit is as high as those of a vertically integrated firm. Moreover, the profit is split roughly equally between the two firms. 3) Our model has different implications for the competition policy.
Anotace česky
Článek tvrdí, že Spenglerův model dvojí marginalizace (JPE, 1950) nepopisuje dobře strategickou situaci, které čelí firmy v monopolním dodavatelsko-odběratelském řetězci. Ukazujeme, že 1) Spenglerův model dvojí marginalizace je ekvivalentní extenzivní hře, ve které horní monopl má plnou sílu stanovit cenu meziproduktu, zatímco dolní monopol nemá žádnou vyjednávací sílu. Tento předpoklad se zdá být nerealistický. 2) Modelujeme tuto situaci s pomocí Rubinsteinova vyjednávání. Rovnováha našeho modelu nemá dvojí marginalizaci, takže celkový výstup, konečná cena i celkový zisk řetězce je stejný, jako by stanovila vertikálně integrovaná firma. Zisk je navíc mezi obě firmy rozdělen přibližně rovnoměrně. 3) Náš model má jiné implikace pro politiku konkurence.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 01:49