NEKORJAK, Michal, Adéla SOURALOVÁ a Klára VOMASTKOVÁ. Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, „romské školy“ a reprodukce sociálně prostorových nerovností. SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2011, roč. 47, č. 4, s. 657-680. ISSN 0038-0288. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{950852, author = {Nekorjak, Michal and Souralová, Adéla and Vomastková, Klára}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {social exclusion; Roma; education; socially excluded localities; reproduction of social and spatial inequalities; education market; Czech Republic}, language = {cze}, issn = {0038-0288}, journal = {SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW}, title = {Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, „romské školy“ a reprodukce sociálně prostorových nerovností}, url = {https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents}, volume = {47}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 950852 AU - Nekorjak, Michal - Souralová, Adéla - Vomastková, Klára PY - 2011 TI - Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, „romské školy“ a reprodukce sociálně prostorových nerovností JF - SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW VL - 47 IS - 4 SP - 657-680 EP - 657-680 PB - Sociologický ústav AV ČR SN - 00380288 KW - social exclusion KW - Roma KW - education KW - socially excluded localities KW - reproduction of social and spatial inequalities KW - education market KW - Czech Republic UR - https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents L2 - https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents N2 - Text se zabývá vzájemným propojením vazbou mezi vyloučenými lokalitami a „romskými školami“ v jejich sousedství. Naše poznatky vznikly na základě mezinárodního srovnávacího výzkumu, v jehož rámci bylo v Česku sesbíráno přes devět set dotazníků a 80 rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Detailně byly zkoumány dvě lokality nacházející se ve dvou velkých českých městech. Položili jsme si základní otázku, jak dochází k reprodukci stávajícího uspořádání a nerovností ve školském systému a jak to souvisí s existencí deprivovaných urbánních prostorů obývaných převážně romskými obyvateli. Výsledkem analýzy je vypracování konceptu segmentovaného lokálního vzdělávacího trhu, jehož místní podoba je utvářena interakcí tří faktorů: (a) vzdělávacích strategií rodin (b) socio-prostorové struktury místa; (b) institucionálního rámce zahrnující školské zákony, vzdělávací politiky a školy. ER -
NEKORJAK, Michal, Adéla SOURALOVÁ a Klára VOMASTKOVÁ. Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, „romské školy“ a reprodukce sociálně prostorových nerovností. \textit{SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW}. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2011, roč.~47, č.~4, s.~657-680. ISSN~0038-0288.
|