2011
Hospitace v souvislostech kurikulární reformy
JANÍK, Tomáš; Petr NAJVAR; Michaela PÍŠOVÁ a Jan SLAVÍKZákladní údaje
Originální název
Hospitace v souvislostech kurikulární reformy
Název česky
Hospitace v souvislostech kurikulární reformy
Název anglicky
Hospitation in the context of curricular reform
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí); Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 16-28, 13 s. Výzkumná zpráva, 2011
Nakladatel
Národní ústav pro vzdělávání
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053613
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904966-6-8
Klíčová slova česky
hospitace; kurikulární reforma; výzkum
Klíčová slova anglicky
hospitation; curricular reform; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2013 13:21, Dana Nesnídalová
V originále
V úvodní kapitole jsou ve stručném přehledu představeny hlavní myšlenky celé publikace, které jsou pak v dalším textu rozvíjeny a prohloubeny. Hospitace je zde popsána jako nástroj pedagogické reflexe, která je v našem případě tematicky zaměřena na vztahy mezi obsahem a cíli výuky. Hospitace je tradičním a prakticky nejúčinnějším prostředkem, jak přivádět učitele k reflexi vlastní výuky a k její analýze s oporou v kurikulárním programu anebo v teorii. Tímto způsobem hospitace může přispívat jak ke zvyšování kvality výuky, tak k profesnímu rozvoji učitelů. Proto mluvíme o rozvíjející hospitaci.
Anglicky
In the introductory chapter we introduce the main ideas of the whole book which we develop later in the text. Observation is described as a tool for pedagogical reflection, which in our case focuses on the relationship between the content and the aims of tuition. Observation is a traditional and in fact the most effective means of making teachers reflect on their own teaching and making them analyse it on the basis of the curricular programme or of theory. Observation can thus contribute to increasing the quality of teaching/learning as well as to professional development of teachers. That is why we use the term developmental observation.