C 2011

Hospitace v souvislostech kurikulární reformy

JANÍK, Tomáš; Petr NAJVAR; Michaela PÍŠOVÁ a Jan SLAVÍK

Základní údaje

Originální název

Hospitace v souvislostech kurikulární reformy

Název česky

Hospitace v souvislostech kurikulární reformy

Název anglicky

Hospitation in the context of curricular reform

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí); Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 16-28, 13 s. Výzkumná zpráva, 2011

Nakladatel

Národní ústav pro vzdělávání

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053613

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904966-6-8

Klíčová slova česky

hospitace; kurikulární reforma; výzkum

Klíčová slova anglicky

hospitation; curricular reform; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2013 13:21, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

V úvodní kapitole jsou ve stručném přehledu představeny hlavní myšlenky celé publikace, které jsou pak v dalším textu rozvíjeny a prohloubeny. Hospitace je zde popsána jako nástroj pedagogické reflexe, která je v našem případě tematicky zaměřena na vztahy mezi obsahem a cíli výuky. Hospitace je tradičním a prakticky nejúčinnějším prostředkem, jak přivádět učitele k reflexi vlastní výuky a k její analýze s oporou v kurikulárním programu anebo v teorii. Tímto způsobem hospitace může přispívat jak ke zvyšování kvality výuky, tak k profesnímu rozvoji učitelů. Proto mluvíme o rozvíjející hospitaci.

Anglicky

In the introductory chapter we introduce the main ideas of the whole book which we develop later in the text. Observation is described as a tool for pedagogical reflection, which in our case focuses on the relationship between the content and the aims of tuition. Observation is a traditional and in fact the most effective means of making teachers reflect on their own teaching and making them analyse it on the basis of the curricular programme or of theory. Observation can thus contribute to increasing the quality of teaching/learning as well as to professional development of teachers. That is why we use the term developmental observation.