C 2011

Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu

JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍK

Základní údaje

Originální název

Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu

Název česky

Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu

Název anglicky

Supporting reflective practitioner: developing hospitation as action research

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 44-62, 19 s. Výzkumná zpráva, 2011

Nakladatel

Národní ústav pro vzdělávání

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053615

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-904966-6-8

Klíčová slova česky

akční výzkum; hospitace; kurikulární reforma; reflektivní praktik; výzkum

Klíčová slova anglicky

action research; hospitation; curricular reform; reflective practitioner; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2013 13:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Třetí kapitola se podrobněji zabývá rozvíjejícím pojetím hospitací v kontextu akčního výzkumu. Zvláštní pozornost je věnována odlišování různé kvality situací ve výuce a navrhování jejich zlepšujících alternativ – zkráceně alterací. Schopnost rozpoznávat kvalitu výukových situací, navrhovat jejich zlepšení a tyto návrhy zdůvodňovat patří k základní profesionální výbavě učitele a spoluurčuje hodnotu jeho činnosti ve výuce. V závěru kapitola je v obecných rysech popsána metodika rozvíjejících hospitací.

Anglicky

The third chapter deals with the developmental approach to observations in the context of action research. Special focus is placed on differentiating levels of quality of teaching/learning situations and suggesting ways of improvement - alterations, in short. The ability to recognize the quality of a teaching/learning situation, suggest ways of improvement and give reasons for these suggestions belongs to the professionalism of the teacher and, along with other factors, determines the quality of his/her teaching. Towards the end of the chapter we briefly describe the method of developmental observations.