JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍK. Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu. In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, s. 44-62. Výzkumná zpráva. ISBN 978-80-904966-6-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu
Název česky Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu
Název anglicky Supporting reflective practitioner: developing hospitation as action research
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 44-62, 19 s. Výzkumná zpráva, 2011.
Nakladatel Národní ústav pro vzdělávání
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053615
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904966-6-8
Klíčová slova česky akční výzkum; hospitace; kurikulární reforma; reflektivní praktik; výzkum
Klíčová slova anglicky action research; hospitation; curricular reform; reflective practitioner; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 7. 2013 13:17.
Anotace
Třetí kapitola se podrobněji zabývá rozvíjejícím pojetím hospitací v kontextu akčního výzkumu. Zvláštní pozornost je věnována odlišování různé kvality situací ve výuce a navrhování jejich zlepšujících alternativ – zkráceně alterací. Schopnost rozpoznávat kvalitu výukových situací, navrhovat jejich zlepšení a tyto návrhy zdůvodňovat patří k základní profesionální výbavě učitele a spoluurčuje hodnotu jeho činnosti ve výuce. V závěru kapitola je v obecných rysech popsána metodika rozvíjejících hospitací.
Anotace anglicky
The third chapter deals with the developmental approach to observations in the context of action research. Special focus is placed on differentiating levels of quality of teaching/learning situations and suggesting ways of improvement - alterations, in short. The ability to recognize the quality of a teaching/learning situation, suggest ways of improvement and give reasons for these suggestions belongs to the professionalism of the teacher and, along with other factors, determines the quality of his/her teaching. Towards the end of the chapter we briefly describe the method of developmental observations.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 09:20