JANÍK, Tomáš, Jindřich LUKAVSKÝ a Jan SLAVÍK. Shrnutí poznatků z hospitačních videostudií. In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, s. 144-162. Výzkumná zpráva. ISBN 978-80-904966-6-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Shrnutí poznatků z hospitačních videostudií
Název česky Shrnutí poznatků z hospitačních videostudií
Název anglicky Summary of findings from hospitation videostudy
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jindřich LUKAVSKÝ (203 Česká republika) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 144-162, 19 s. Výzkumná zpráva, 2011.
Nakladatel Národní ústav pro vzdělávání
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053619
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904966-6-8
Klíčová slova česky hospitace; kurikulární reforma; video study; výzkum
Klíčová slova anglicky hospitation; curricular reform; video study; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 7. 2013 13:06.
Anotace
Kapitola shrnuje a zobecňuje zjištění uvedená v předcházející části. S oporou v hospitačních videostudiích rozebírá hlavní principy vytváření a strukturace učebního prostředí ve výuce s ohledem na vztah mezi obsahem a cíli výuky. Od učitele – reflektivního praktika se očekává, že bude schopen (1) navrhovat zlepšující alterace výuky, (2) zdůvodňovat jejich kvalitu průkaznými argumenty a (3) užívat takto nabytého poznání ke zvyšování kvality výuky. Pro podporu řešení těchto tří úkolů je zde vysvětlena tzv. hloubková struktura výuky a na příkladech z hospitačních videostudií jsou ilustrovány postupy, které učitelé ve výuce uplatňují.
Anotace anglicky
This chapter summarises and generalises findings from the previous part. Based on observational videostudies, the chapter analyses the main principles of creating and structuring a learning environment in instruction with regard to the relationship between the content and the aims of instruction. The teacher – reflective practitioner is expected to be able to (1) suggest alterations for improvement of instruction, (2) reason about their quality using valid evidence and (3) use the acquired knowledge to improve the quality of instruction. To support the teachers in dealing with these three tasks, the deep structure of instruction is explained and procedures that teachers use in their instruction are illustrated with examples from the observational videostudies.
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 05:26