2011
Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
JANÍK, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English
Název česky
Prohlubování interkulturního uvědomění učitelů angličtiny
Autoři
JANÍK, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III, od s. 202-212, 11 s. 2011
Nakladatel
Department of British and American Studies, Faculty of Arts, Comenius University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053791
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8106-047-2
Klíčová slova česky
etnikum; interkulturní uvědomění; kulturní různorodost; lingvistická různorodost; národní identita
Klíčová slova anglicky
cultural diversity; ethnicity; intercultural awareness; linguistic diversity; national identity
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2012 15:41, Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
V originále
This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.
Česky
Článek prezentuje cíle výuky v předmětu Kulturních studií pro učitele angličtiny. Tyto cile vznikly v ramci vyzkumu vztahu mezi kulturnimi studiemi a vyukou anglickeho jazyka. Předmět přináší budoucím angličtinářům poznatky o kulturní a lingvistické různorodosti anglicky mluvících zemích a upozorňuje na chybnou představu o uniformitě anglického jazyka a kulturní homogenitě jeho uživatelů. Vedle otázek a problémů, kdo je rodilým mluvčím v dnešním multikulturním a globálním světě a jak se afromaerický dialekt liší od standardní americké angličtiny, studenti například analyzují, jak národní, etnické a kulturní identity ovlivňují styly komunikace a strategie učení. Cílem je prohlubovat interkulturní uvědomění studentů a posilovat jejich kulturně jazykové dovednosti pro užívání angličtiny v interkulturním prostředí.