KUNC, Josef a Petr TONEV. Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování. In XVI. česko-slovenský geografický akademický seminář Časoprostorové změny regionálních struktur ČR a SR. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování
Název česky Nákupní centra na okraji Brna: nákupní spád a vybrané aspekty nákupního chování
Název anglicky Shopping centres on the Brno outskirts: retail gravity model and selected aspects of shopping habits
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr TONEV (203 Česká republika, domácí).
Vydání XVI. česko-slovenský geografický akademický seminář Časoprostorové změny regionálních struktur ČR a SR, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00049499
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky nákupní centra; nákupní spád; nákupní chování; brněnská aglomerace
Klíčová slova anglicky shopping centres; retail gravity model; shopping habits; Brno agglomeration
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 7. 12. 2011 13:34.
Anotace
Vstup nadnárodních maloobchodních řetězců na český trh je jedním ze „symbolů“ transformace hospodářství po roce 1990. Spolu s jejich vstupem začala etapa vytváření se zcela nové maloobchodní sítě. Došlo k zásadnímu posunu v kultuře nakupování u několika generací, trávení volného času v nákupních a zábavních centrech se stalo trendovou záležitostí. Velká nákupní centra mají tendenci vznikat především na okrajích měst (až na výjimky), kde se mohou plošně rozrůstat. Jejich spádové oblasti dosahují několika desítek kilometrů, v případě některých gigantů lze hovořit již o řádu sta kilometrů. V našem příspěvku se zabýváme aktuálními trendy v preferencích nákupního spádu a vybraných nákupních zvyklostí obyvatel volněji vymezené brněnské aglomerace v případě návštěv nákupních center na okraji města. Výsledky a hodnocení jsou podloženy rozsáhlým terénním šetřením v obcích v zázemí Brna.
Anotace anglicky
The entry of multinational retail chain stores to the czech market is one from the symbols of being transformed economy. Forming of new retail network is connected with the entry of chain stores. It happened to fundamental shift in shopping culture by several generations and spending free time in shopping centres became a trendy matter. The goal of our contribution is to assess current trendy preferences of retail gravity models and shopping habits of Brno agglomeration inhabitants.
Návaznosti
IAA301670901, projekt VaVNázev: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
Investor: Akademie věd ČR, Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů
VytisknoutZobrazeno: 24. 9. 2024 19:08