KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ. EMEE – Well-founded feedback in learning management systems. Online. In Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011. 2. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011. ISBN 978-80-904877-7-2. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EMEE – Well-founded feedback in learning management systems
Autoři KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ
Vydání 2. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011, 2011.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-904877-7-2
Klíčová slova česky zpětná vazba, systém pro správu výuky, analytický nástroj, e-learning, Moodle
Klíčová slova anglicky feedback, learning management system, analytic tool, e-learning, Moodle
Štítky best
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., učo 98951. Změněno: 22. 1. 2012 10:11.
Anotace
This paper gives an introduction to effective monitoring and evaluation of education. Well-founded feedback called EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) represents an interdisciplinary project combining an informatics approach with mathematical and pedagogical methods. The EMEE idea is based on an innovative feedback method integrated into an appropriate learning management system. The added value lies in new information for teachers discovered by data mining, statistical and analytical data processing. The result will be clearly visualized in diagrammatic form (graphs and tables). EMEE functionalities will be available in the most widespread and most popular LMS Moodle. All fundamental principles including the conceptual database model are described in this paper.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 13:40