J 2011

Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu

TROJAN, Jakub, Jan TRÁVNÍČEK a Arnošt WAHLA

Základní údaje

Originální název

Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu

Název česky

Mapové portály jako nástroj výuky geografie cestovního ruchu

Název anglicky

Map Portals as a Tool for Teaching Geography of Tourism

Autoři

Vydání

Studia turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, 1804-252X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

Klíčová slova česky

geografie; cestovní ruch; mapové servery; internet; GIS; WMS

Klíčová slova anglicky

geography; tourism; map servers; internet; GIS; WMS

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 1. 2012 15:46, RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá možnostmi využití webových mapových serverů (mapových portálů) při výuce geografie cestovního ruchu. Vychází se z předpokladu, že geografie cestovního ruchu pro negeografické obory studia vyžaduje alespoň elementární práci s geografickými informačními systémy, které však ve své sofistikované podobě přinášejí oborům s nízkou kartografickou/geoinformatickou gramotností edukační problémy. Příspěvek ukazuje cestu intuitivnějších možností webového rozhraní mapových portálů, které umožňují provázat výuku geografie cestovního ruchu s prostorovými aspekty studovaného jevu.

Anglicky

The paper deals with the possibilities of using web map servers (map portals) for teaching geography of tourism. It is assumed that the geography of tourism for non-geographic fields of study requires at least an elementary work with geographic information systems but in its sophisticated form they bring educational problems especially to students with low cartographic / spatial information literacy. Thus we show the way of the possibility of intuitive web interface with map portals which allow linking the teaching of geography, tourism and spatial aspects of the studied phenomenon.