PÍŠOVÁ, Michaela a Tomáš JANÍK. On the Nature of Expert Teacher Knowledge. Orbis scholae. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, roč.5 2011, č. 2, s. 95 - 116, 21 s. ISSN 1802-4637.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název On the Nature of Expert Teacher Knowledge
Název česky K povaze znalostí učitele - experta
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Orbis scholae, Praha, Univerzita Karlova v Praze, 2011, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00050339
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky profesionalizace učitele; expertnost v učitelství; povaha znalostí učitele experta; tenze mezi teoretickou a praktickou znalostí: epistémé a fronésis; integrace a flexibilita znalostí
Klíčová slova anglicky teacher professionalisation; expertise in teaching; nature of expert teacher knowledge; tensions between theoretical and practical knowledge: epistémé and phronésis; knowledge integration and flexibility
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 2. 3. 2012 09:52.
Anotace
The paper addresses the role of knowledge as one of the sources of teaching expertise. More specifically, it focuses on the phenomenon of theory-practice gap, on the role of theoretical or academic research-based knowledge and teacher-based practical experiential knowledge. Tensions between theoretical and practical knowledge (epistémé and phronésis), the need for linking both and implications for teacher journeys towards expertise are highlighted.
Anotace česky
Text je věnován roli znalostí jako jednoho ze zdrojů učitelské expertnosti. Specificky se zaměřuje na fenomén rozporu mezi teorií a praxí, na roli teoretických či akademických znalostí založených na výzkumu a praktických znalostí zakotvených ve zkušenosti učitele. Zdůrazněna je tenze mezi teoretickou a praktickou znalostí (epistémé a fronésis), potřeba jejich propojení a implikace pro rozvoj učitelské expertnosti.
Návaznosti
GAP407/11/0234, projekt VaVNázev: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 22:07