Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{965933, author = {Janík, Tomáš and Knecht, Petr and Kubiatko, Milan and Pavlas, Tomáš and Slavík, Jan and Solnička, David and Vlček, Petr}, address = {Praha}, edition = {1.}, keywords = {expert survey; upper-secondary school; curriculum; reform of curriculum; research; educational policy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-86856-80-3}, publisher = {Národní ústav pro vzdělávání}, title = {Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality}, year = {2011} }
TY - BOOK ID - 965933 AU - Janík, Tomáš - Knecht, Petr - Kubiatko, Milan - Pavlas, Tomáš - Slavík, Jan - Solnička, David - Vlček, Petr PY - 2011 TI - Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality VL - Výzkumná zpráva 5 PB - Národní ústav pro vzdělávání CY - Praha SN - 9788086856803 KW - expert survey KW - upper-secondary school KW - curriculum KW - reform of curriculum KW - research KW - educational policy N2 - Publikace představuje metodologii a výsledky expertního šetření realizovaného mezi 57 řediteli a učiteli na gymnáziích a zaměřeného na problematiku kvality kurikula, kvality školy a revizí a změn kurikula. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že obraz současné situace kurikulární reformy není sice ideální, ale nelze také tvrdit, že je zásadně špatný anebo že se nějak podstatně liší od situace v zahraničí. Většina gymnaziálních učitelů pokládá hlavní myšlenky reformy za správné, ale má výhrady anebo ambivalentní postoje ke způsobu jejich zavádění do praxe. Největší obavy nebo odpor směřují k formalizmu a nedostatečné koordinaci jednotlivých složek řízení průběhu reformy. Reálné obavy vyjadřují učitelé zaměření na obory a zvládnutí učiva. Naopak relativně největší spokojenost – byť ne u všech učitelů a byť ne bez výhrad – je spojována s větší otevřeností kurikula a s možností spolupráce napříč obory. Je zřejmé, že reformu podporují zejména ti učitelé nebo školy, kteří již před jejím zaváděním patřili k aktivním a inovativním. Autoři využívají výsledky šetření k formulování úvah o budování modelů standardu kvality, které jsou prezentovány v závěrečné kapitole publikace. ER -
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK, David SOLNIČKA a Petr VLČEK. \textit{Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality}. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, 112 s. Výzkumná zpráva 5. ISBN~978-80-86856-80-3.
|