JANÍK, Tomáš. Příběh české kurikulární reformy. In KAŠČÁK, Ondrej a Branislav PUPALA. Školy v prúde reforiem. 1. vyd. Bratislava: Renesans, 2011, s. 49-84, 35 s. Reforma vzdělávání, sv. 2. ISBN 978-80-89402-44-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příběh české kurikulární reformy
Název česky Příběh české kurikulární reformy
Název anglicky The Story of Czech Curriculum Reform
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Školy v prúde reforiem, od s. 49-84, 35 s. Reforma vzdělávání, sv. 2, 2011.
Nakladatel Renesans
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00050376
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89402-44-1
Klíčová slova česky kurikulum; reforma; výzkum
Klíčová slova anglicky curriculum; reform; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 4. 4. 2012 13:00.
Anotace
Kapitole mapuje vývoj a problémy kurikulární reformy v České republice. Výklad je rozvržen do čtyř částí. Začíná pokusem o vymezení klíčových pojmů z názvu kapitoly (kurikulární reforma, implementace). Navazuje kapitola, jejíž ambicí je mapovat vývoj české kurikulární politiky od roku 2000 do současnosti s ohledem na ideu rámcového a školního kurikula. V další kapitole jsou rozebírány problémy spojené s tvorbou a ověřováním rámcových vzdělávacích programů. Samostatná kapitola je věnována problémům spojeným s plošnou implementací rámcových vzdělávacích programů, která se odehrává prostřednictvím tvorby školních vzdělávacích programů.
Anotace anglicky
The chapter introduces development and problems of curriculum reform in the Czech Republic. The author attempts at clarifying concepts like reform of curriculum, implementation and others. The curriculum policy between 2000 and today is critically reviewed, especially with the focus on the idea of two-level curriculums.
Návaznosti
GAP407/11/0262, projekt VaVNázev: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
Investor: Grantová agentura ČR, Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 16. 10. 2024 07:05