GAJZLEROVÁ, Lenka. Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením. Online. In VÍTKOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: Paido, 2011. s. 449-458. ISBN 978-80-7315-216-1. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením
Název česky Integrace digitálních technologií do edukačního procesu - zkušenosti z Německa s využitím počítačů u žáků s mentálním postižením
Název anglicky Integration of Digital Technologies to Education - Use of Computers in Educating Students with Intellectual Disabilities in Germany
Autoři GAJZLEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs, od s. 449-458, 10 s. 2011.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054933
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky rámcový vzdělávací program; informační a komunikační technologie; nová média; digitální technologie; speciální vzdělávací potřeby; Förderschule; vzdělávací moduly; počítačové programy; upořádání třídy; tablet; interaktivní tabule
Klíčová slova anglicky framework educational program; information and communication technologies; new media; digital technologies; special education needs; Förderschule; educational modules; software; classroom layout; tablet; interactive board
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 4. 2012 07:52.
Anotace
Článek je věnován problematice integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě analýzy kurikurárních dokumentů České republiky ve srovnání s analýzou příkladu vzdělávacího plánu Fördeschule německé spolkové země Baden-Württemberg. Dále je ve stati uveden rozbor příkladu přípravy učitelů na základě učebních modulů, které následně usnadňují zapojení digitálních technologií do výuky. Součástí integrace digitálních technologií je i problematika a náročnosti požadavků na vhodné uspořádání kmenové třídy s PC, analýza možnosti digitálního hardwaru usnadňujícího práci učitele i žáků a uspořádání počítačové učebny.
Anotace anglicky
The article focuses on the issues of integrating digital technologies to educational processes based analysis on curricular documents of the Czech Republic in comparison with analysis educational program of Fördeschule in Baden-Württemberg. The article further develops possibilities analysis of teacher preparation in educational modules, which enable the use of digital technologies in teaching. Integration of digital technologies is connected with issues as appropriate level of difficulty, main classroom layout, possibilities of hardware supporting the work of teachers and students and computer classroom setup.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:52