2011
Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Název česky
Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Název anglicky
Ideal Model of Teaching in Instructional Resources for Teachers, DIY Kits for Teachers
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 134-140, 7 s. 2011
Nakladatel
Iura Edition
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050444
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-8078-459-1
Klíčová slova anglicky
instructional resources; teacher; further professional development
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 11:03, Mgr. Petra Georgala
V originále
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Anglicky
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|