ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici. In Kaščák, Ondrej, Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition. s. 134-140. ISBN 978-80-8078-459-1. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Název česky Ideálni model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Název anglicky Ideal Model of Teaching in Instructional Resources for Teachers, DIY Kits for Teachers
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Bratislava, Škola - statický element v sociálnej dynamike, od s. 134-140, 7 s. 2011.
Nakladatel Iura Edition
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050444
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-8078-459-1
Klíčová slova anglicky instructional resources; teacher; further professional development
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 11:03.
Anotace
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Anotace anglicky
This paper introduces a study which examines how instructional resources for teachers present ideal model of teaching. The study draws on research of web portal for supporting school reform in the Czech Republic. It follows from the study that although there are plenty of resources, articles are superficial, without a thorough logical reasoning, and the role of teacher is inconsistent. We will show that school reform is not reform of curriculum, but reform of relationship between teacher and her pupils.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 09:11