D 2011

Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools

MUŽÍKOVÁ, Leona

Základní údaje

Originální název

Recommendations for the Implementation of Health Education in Primary Schools

Název česky

Podněty pro realizaci výchovy ke zdraví na základních školách

Autoři

MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education, od s. 89-96, 8 s. 2011

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055277

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5720-3

Klíčová slova česky

výchova ke zdraví; model výchovy ke zdraví; základní škola; projektované kurikulum; realizované kurikulum; školní vzdělávací programy

Klíčová slova anglicky

health education; health education model; primary school; projected curriculum; implemented curriculum; school educational programme

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 22:33, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper provides an overview of the subproject results obtained within the School and Health for the 21st Century (Škola a zdraví pro 21. století) research project. The subproject focuses on health education in primary schools. It deals with the projected and implemented curriculum of health education and compares the findings with foreign countries. The research methods include content analysis of documents and professional texts, standardised controlled interviews, questionnaires and modelling of the health education curriculum. As part of the research, educational documents containing the projected curriculum of health education were analysed. The research samples comprise representative samples of the Czech Republic citizens and a random selection of primary school heads. The results serve as a basis for health education modelling in primary schools, the aim of which is to contribute to the optimal implementation of health education as an educational field.

Česky

Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století. Dílčí projekt je orientován na výchovu ke zdraví na základních školách. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem výchovy ke zdraví a srovnává získané poznatky se zahraničím. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů a odborných textů, standardizovaný řízený rozhovor, dotazníky a modelování kurikula výchovy ke zdraví. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum výchovy ke zdraví. Výzkumnými soubory byly reprezentativní soubory občanů České republiky a náhodný výběr ředitelů základních škol. Výsledky zkoumání jsou východiskem pro modelování výchovy ke zdraví na ZŠ, jehož cílem je přispět k optimalizaci realizace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století