Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{970200, author = {Najvarová, Veronika and Hanušová, Světlana and Adam, Martin and Najvar, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41}, edition = {1}, editor = {T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová}, keywords = {video study; systems of categories; research on instruction; opportunities to talk; interaction; communication}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5774-6}, pages = {130-137}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka}, url = {http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/najvarovaetal.pdf}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 970200 AU - Najvarová, Veronika - Hanušová, Světlana - Adam, Martin - Najvar, Petr PY - 2011 TI - Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057746 KW - video study KW - systems of categories KW - research on instruction KW - opportunities to talk KW - interaction KW - communication UR - http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/najvarovaetal.pdf N2 - Příspěvek představuje metodologii a vybrané výsledky výzkumu promluv učitele a zejména žáků ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Jsou představeny zejména kategoriální systémy vytvořené pro potřeby prezentovaného výzkumu, zaměřené na zjištění proporcí využívání mateřského a cílového jazyka a na postižení povahy anglických promluv žáků v reálné výuce. V teoretické rovině se výzkum opírá o koncept komunikačního přístupu ve výuce cizích jazyků. Hlavní metodou sběru dat bylo zprostředkované pozorování (videostudie). Analyzováno bylo 79 vyučovacích hodin, jednotkou analýzy byl 10vteřinový interval. Z výsledků vyplývá, že existují značné rozdíly v tom, jakým způsobem je výuka organizována jednotlivými učiteli a jaké příležitosti k mluvení žákům výuka nabízí. ER -
NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ, Martin ADAM a Petr NAJVAR. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. \textit{Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s.~130-137. ISBN~978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41.
|