JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a David SOLNIČKA. Kurikulání reforma na gymnáziích: rozhovory s koordinátory. Online. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.),. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 7-16. ISBN 978-80-210-5774-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-15.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulání reforma na gymnáziích: rozhovory s koordinátory
Název česky Kurikulání reforma na gymnáziích: rozhovory s koordinátory
Název anglicky Curricular reform at upper-secondary comprehensive schools: interviews with coordinators
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí) a David SOLNIČKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického, od s. 7-16, 10 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055504
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-15
Klíčová slova česky kurikulární reforma; gymnázia; výzkum
Klíčová slova anglicky curricular reform; upper-secondary comprehensive school; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D., učo 53924. Změněno: 8. 3. 2013 08:40.
Anotace
Příspěvek představuje koncepci výzkumu Kvalitní škola, který byl zaměřen na kurikulární reformu na gymnáziích, a dále metodický postup a vybrané výsledky jeho první fáze. Ta byla realizovaná formou řízených rozhovorů s koordinátory tvorby školních vzdělávacích programů na pilotních gymnáziích. Cílem výzkumu v této fázi bylo zachycení kurikulární reformy jako komplexu zahrnujícího řadu problémových okruhů (ideje a cíle kurikuální reformy, implementace kurikulární reformy, podpora reformy, reforma a možnosti rozvoje a profilace školy, učitel a kurikulární reforma, tvorba ŠVP vstupovaly a vliv dalších kurikulárních materiálů, ŠVP a realizace výuky, klíčové kompetence, autoevaluace a evaluace), které byly dále podrobněji zkoumány v dalších fázích výzkumu.
Anotace anglicky
The text presents the design of the research project Kvalitní škola that was aimed at the current curricular reform in Czech upper-secondary comprehensive schools. It also presents the methodology and selected results of the first phase of the project, which was realised through a series of interviews with coordinators of School educational program development on pilot schools. This first phase aimed on capturing the curricular reform as a complex of various problem issues (aims of curricular reform, implementation of curricular reform, supporting the reform, possibilities of school development within the reform, teachers within the reform, developing the School education program, instruction within the reform, key competences, evaluation and autoevaluation), which were further analysed in the subsequent phases of the project.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:19