2011
Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a David SOLNIČKAZákladní údaje
Originální název
Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy
Název česky
Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy
Název anglicky
Interviews with coordinators at upper-secondary comprehensive pilot schools: problems with curriculum reform implementation
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí) a David SOLNIČKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Projekt KURIKULUM G: sborník příspěvků z národní konference, od s. 7-17, 11 s. 2011
Nakladatel
Národní ústav pro vzdělávání
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055508
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87063-56-9
Klíčová slova česky
kurikulární reforma; gymnázia; výzkum
Klíčová slova anglicky
curricular reform; upper-secondary comprehensive school; research
Změněno: 8. 3. 2013 08:42, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje první fáze výzkumu kurikulární reformy, která byla realizovaná formou řízených rozhovorů s koordinátory tvorby školních vzdělávacích programů na pilotních gymnáziích. Cílem výzkumu v této fázi bylo zachycení kurikulární reformy jako komplexu zahrnujícího řadu problémových okruhů (ideje a cíle kurikuální reformy, implementace kurikulární reformy, podpora reformy, reforma a možnosti rozvoje a profilace školy, učitel a kurikulární reforma, tvorba ŠVP vstupovaly a vliv dalších kurikulárních materiálů, ŠVP a realizace výuky, klíčové kompetence, autoevaluace a evaluace), které byly dále podrobněji zkoumány v dalších fázích výzkumu.
Anglicky
The paper presents the methodology and selected results of the first phase of the project, which was realised through a series of interviews with coordinators of School educational program development on pilot schools. This first phase aimed on capturing the curricular reform as a complex of various problem issues (aims of curricular reform, implementation of curricular reform, supporting the reform, possibilities of school development within the reform, teachers within the reform, developing the School education program, instruction within the reform, key competences, evaluation and autoevaluation), which were further analysed in the subsequent phases of the project.