D 2011

Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy

JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a David SOLNIČKA

Základní údaje

Originální název

Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy

Název česky

Rozhovory s koordinátory na pilotních gymnáziích: problémy spojené se zaváděním reformy

Název anglicky

Interviews with coordinators at upper-secondary comprehensive pilot schools: problems with curriculum reform implementation

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí) a David SOLNIČKA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Projekt KURIKULUM G: sborník příspěvků z národní konference, od s. 7-17, 11 s. 2011

Nakladatel

Národní ústav pro vzdělávání

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00055508

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87063-56-9

Klíčová slova česky

kurikulární reforma; gymnázia; výzkum

Klíčová slova anglicky

curricular reform; upper-secondary comprehensive school; research
Změněno: 8. 3. 2013 08:42, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představuje první fáze výzkumu kurikulární reformy, která byla realizovaná formou řízených rozhovorů s koordinátory tvorby školních vzdělávacích programů na pilotních gymnáziích. Cílem výzkumu v této fázi bylo zachycení kurikulární reformy jako komplexu zahrnujícího řadu problémových okruhů (ideje a cíle kurikuální reformy, implementace kurikulární reformy, podpora reformy, reforma a možnosti rozvoje a profilace školy, učitel a kurikulární reforma, tvorba ŠVP vstupovaly a vliv dalších kurikulárních materiálů, ŠVP a realizace výuky, klíčové kompetence, autoevaluace a evaluace), které byly dále podrobněji zkoumány v dalších fázích výzkumu.

Anglicky

The paper presents the methodology and selected results of the first phase of the project, which was realised through a series of interviews with coordinators of School educational program development on pilot schools. This first phase aimed on capturing the curricular reform as a complex of various problem issues (aims of curricular reform, implementation of curricular reform, supporting the reform, possibilities of school development within the reform, teachers within the reform, developing the School education program, instruction within the reform, key competences, evaluation and autoevaluation), which were further analysed in the subsequent phases of the project.