Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{978332, author = {Janík, Tomáš and Najvar, Petr and Solnička, David}, article_location = {Praha}, article_number = {3}, keywords = {implementation; curriculum; reform; educational policy; education programmes; upper-secondary comprehensive education}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis scholae}, title = {Od idejí k implementaci: kurikulární reforma v rozhovorech s řediteli (nepilotních) gymnázií}, volume = {5}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 978332 AU - Janík, Tomáš - Najvar, Petr - Solnička, David PY - 2011 TI - Od idejí k implementaci: kurikulární reforma v rozhovorech s řediteli (nepilotních) gymnázií JF - Orbis scholae VL - 5 IS - 3 SP - 63-85 EP - 63-85 PB - PedF UK SN - 18024637 KW - implementation KW - curriculum KW - reform KW - educational policy KW - education programmes KW - upper-secondary comprehensive education N2 - Text je příspěvkem k poznání problému implementace kurikulární reformy na běžných – nepilotních – gymnáziích v České republice. Autoři představují výsledky studie navazující na rozsáhlejší výzkum Kvalitní škola, který realizoval Výzkumný ústav pedagogický v Praze ve spolupráci s Institutem výzkumu školního vzdělávání PdF MU v letech 2009–2011. V rámci výzkumu byly v roce 2010 realizovány řízené rozhovory s koordinátory tvorby školních vzdělávacích programů anebo řediteli na 19 pilotních gymnáziích na téma implementace kurikulární reformy (Janík a kol., 2010a). Jelikož se objevily indicie, že implementace kurikulární reformy probíhala a byla reflektována na pilotních gymnáziích jinak než na gymnáziích nepilotních, byla realizována tato studie, jež se s využitím shodné metodologie zaměřuje na proces implementace kurikulární reformy z pohledu ředitelů na nepilotních gymnáziích. Výsledky ukazují na rezervovanější postoje respondentů z nepilotních gymnázií vůči kurikulární reformě a nechávají nahlédnout do způsobů argumentace, jež stojí v pozadí těchto postojů. ER -
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR a David SOLNIČKA. Od idejí k implementaci: kurikulární reforma v rozhovorech s řediteli (nepilotních) gymnázií. \textit{Orbis scholae}. Praha: PedF UK, 2011, roč.~5, č.~3, s.~63-85. ISSN~1802-4637.
|