Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{978511, author = {Janko, Tomáš}, article_number = {č. 3}, keywords = {learning from representations didactic transformations educational content}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj české pedagogické společnosti}, title = {Reprezentace obsahu: psychologická východiska a didaktické souvislosti}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_1_Reprezentace_Janko.pdf}, volume = {roč. 22}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 978511 AU - Janko, Tomáš PY - 2012 TI - Reprezentace obsahu: psychologická východiska a didaktické souvislosti JF - Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj české pedagogické společnosti VL - roč. 22 IS - č. 3 SP - 23-40 EP - 23-40 SN - 12114669 KW - learning from representations didactic transformations educational content UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_1_Reprezentace_Janko.pdf N2 - Příspěvek má charakter teoretické přehledové studie týkající se problematiky reprezentace. Reprezentace představuje koncept,který se uplatňuje při analyzování a vysvětlování zákonitostí lidského poznávání, myšlení, komunikování a také učení. V příspěvku jsou nejprve představována psychologická východiska konceptu reprezentace. Objasňováno je pojetí a dělení pojmu reprezentace v kognitivní psychologii. Vymezovány jsou dvě základní formy vnějších reprezentací, jazyková a obrazová. V sociální psychologii koncept reprezentace slouží k vysvětlování toho, do jako míry je individuální poznání determinováno socio-kulturními faktory. V příspěvku je naznačováno pojetí reprezentací vyplývající z Teorie sociálních reprezentací (Moscovici) a také myšlenek L. S. Vygotského. Autor usiluje o rozpracování konceptu reprezentace pro potřeby didaktického diskursu. Přitom jsou vymezeny roviny, ve kterých učitel při operování s reprezentacemi během výuky uvažuje. Odkazováno je také k reprezentacím učiva, které hrají důležitou roli při zpřístupňování obsahu vzdělávání žákům. ER -
JANKO, Tomáš. Reprezentace obsahu: psychologická východiska a didaktické souvislosti. \textit{Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj české pedagogické společnosti}. 2012, roč. 22, č. 3, s.~23-40. ISSN~1211-4669.
|