TOMEŠ, Zdeněk. Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010. Horizons of Railway Transport, Žilina: EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2011, roč. 2011, Vol.2, s. 149-156. ISSN 1338-287X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Business Cycle and Railways in the Czech Republic 1993-2010
Název česky Hospodářský cyklus a železnice v ČR 1993-2010
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Horizons of Railway Transport, Žilina, EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2011, 1338-287X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/11:00060494
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky HDP; železnice; konkurence; regulace
Klíčová slova anglicky GDP; railways; competition; regulation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D., učo 18415. Změněno: 27. 7. 2012 11:07.
Anotace
Over the period 1993-2010, the business cycle in the Czech Republic significantly determined the railway transport performance, which is especially true of freight transport, where we can identify performance stagnation in the period of economic boom and its slump during recessions in 1990-1992, 1997-1999, 2008-2009. The development of passenger railway transport also responded to the development of the business cycle, but it was less sensitive to fluctuations than the development of railway freight transport.
Anotace česky
Výkonnost a rentabilita železničního podnikání je determinována ekonomickým prostředím, v kterém je realizována. Proto je vhodné se zabývat základními makroekonomickými indikátory, v rámci kterých se železniční doprava v období 1993-2010 vyvíjela. Toto období bylo z makroekonomického pohledu velmi dynamické, kdy česká ekonomika prodělávala proces transformace z ekonomiky centrálně plánované na tržní.
VytisknoutZobrazeno: 14. 12. 2019 00:37