Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2009

    1. JANÍK, Tomáš. K možnostem rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In JANÍK, Tomáš a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, s. 9-16. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    2. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Michaela DVOŘÁKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Marcela JANÍKOVÁ, Ulrich KATTMANN, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Nataša MAZÁČOVÁ, Hana LUKÁŠOVÁ, Jan SLAVÍK, Naďa STEHLÍKOVÁ, Vlastimil ŠVEC a Marie TICHÁ. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 148 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8.
    3. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Video jako prostředek rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, s. 83-96. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    4. JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Zur Entwicklung des fachdidaktischen Wissens in der LehrerInnenbildung: Möglichkeiten und Grenzen nach dem Bologna-Prozess. In PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE WIEN (ED.). Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum - New Architectures In The European Higher Education Area. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2009, s. 169-173. ISBN 978-3-643-50024-3.

    2008

    1. JANÍK, Tomáš. K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu. In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK a Jan (eds). ŠŤÁVA. Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, s. 26-32. ISBN 978-80-7392-052-4.
    2. JANÍK, Tomáš. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky. In FRANIOK, Petr a Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 199-204, 5 s. ISBN 978-80-210-4752-5.
    3. JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, 145 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.
    4. JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Transformace, artikulace a reprezentace vzdělávacího obsahu v učebnicích: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In KNECHT, Petr a Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 95-105. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.
    5. JANÍK, Tomáš. Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky. In JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, s. 25-35. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš. Co rozumět termínem "pedagogical content knowledge"? In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Padio, 2007, s. 23-39. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    2. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK a Josef TRNA. Dynamická povaha učitelových didaktických znalostí obsahu: případová (video)studie z výuky fyziky na 2. stupni základní školy. In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, s. 99-113. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    3. JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍK. Fakty a fenomény v průniku didaktické teorie, výzkumu a praxe vzdělávání. Pedagogika. 2007, roč. 57, č. 3, s. 263-274. ISSN 0031-3815.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Implicitní charakter didaktických znalostí obsahu a jejich utváření. In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Padio, 2007, s. 91-97. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    5. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky. Acta Didactica. Nitra (Slovensko): Fakulta prírodných vied, UKF Nitra, 2007, roč. 2007, č. 2, s. 53-60. ISSN 1337-0073.
    6. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky. In 50let didaktiky fyziky v ČR. Olomouc: JČMF, Pedagogická fakulta MU, Přírodovědecká fakulta UP, 2007, s. 27-34. ISBN 978-80-244-1786-8.
    7. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge a/nebo oborová didaktika? In MUŽÍK, Vladislav a Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a zdraví pro 21. století: myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů. Brno: MU, 2007, s. 42-47. ISBN 978-80-210-4258-2.
    8. JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, 124 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    9. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge v oborově didaktickém a kurikulárním výzkumu. In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, s. 41-52, 11 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    10. JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍK. Vztah obor a vyučovací předmět jako metodologický problém. Orbis scholae. 2007, roč. 2, č. 1, s. 54-66. ISSN 1802-4637.

    2006

    1. JANÍK, Tomáš. Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy. 2006.
    2. JANÍK, Tomáš. Pädagogisches Wissen als Basis von Lehrerkompetenz. In JANÍKOVÁ, Věra a Hans Ulrich (Hrsg.) GRUNDER. Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen – Standards – Module. Hohengehren: Schneider Verlag, 2006, s. 57-62. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    3. JANÍK, Tomáš a Marcela MIKOVÁ. The Dynamic Nature of Pedagogical Content Knowledge: Video Case Study from Physics Instruction at the Czech Lower Secondary School. Geneva: University of Geneva, 2006. European conference on educational research.
    4. JANÍK, Tomáš. Učebnice a teorie konceptuální změny. In MAŇÁK, Josef a Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006, s. 33-44. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-124-3.

    2005

    1. JANÍK, Tomáš. Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání. In MAŇÁK, Josef a Tomáš JANÍK. Orientace české základní školy. Brno: MU, 2005, s. 218-233. ISBN 80-210-3870-5.

    2004

    1. JANÍK, Tomáš. Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika. 2004, roč. 54, č. 3, s. 243-250. ISSN 0031-3815.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 25. 4. 2024 12:13