Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2009

    1. BAZALOVÁ, Barbora a Lucie PROCHÁZKOVÁ. Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Elementary Education 2007 - 2013. In The First International Congress of Educational Research. 2009. ISBN 978-605-60682-0-1.
      URL
      Název česky: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání 2007 - 2013
      Pedagogika a školství. angličtina. Turecko.
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; education; research; framework educational programme
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 24. 1. 2010 21:25.

    2008

    1. KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol. In Konference s mezinárodní účastí Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v rámci řešení VZ Speciální potřeby žáků v kontextu RVP pro základní vzdělávání. 2008.
      Název česky: Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol
      Název anglicky: Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pupil with disability; communication competences; impaired communication abilities; pupil with impaired communication abilities; special educational needs
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 3. 2010 09:34.
    2. KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji. In KLENKOVÁ, Jiřina. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Brno: MU, 2008, 14 s. 1. ISBN 978-80-7315-168-3.
      Název česky: Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils in the of South Moravian Region
      RIV/00216224:14410/08:00027436 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klenková, Jiřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: communication competences; impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy; intervention.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 3. 2010 09:14.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina. Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni ZŠ. In KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Education of Pupils with Special Educational Needs. 1. vyd. Brno: MU, 2008, 143 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Název česky: Analýza výskytu narušené komunikační schopnosti u žáků na 1. stupni ZŠ
      Název anglicky: Analysis of Occurence of Impaired Communication Abilities in Primary School Pupils
      RIV/00216224:14410/08:00026946 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klenková, Jiřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: pupil; pupil with disability; communication competences; impaired communication abilities; pupil with impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 3. 2010 09:12.
    4. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedická intervence. Speech therapy. 2008.
      Název česky: Logopedická intervence
      Název anglicky: Logopedická intervence
      RIV/00216224:14410/08:00027598 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klenková, Jiřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: pupil with disability; communication competences; impaired communication abilities; pupil with impaired communication abilities; special educational needs; categories of impaired communication abilities; speech therapy; intervention.

      Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 25. 1. 2009 15:38.
    5. ZÍTKOVÁ, Jitka. Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 89-102. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Název anglicky: Lyrical text in communication with a prepubescent reader
      RIV/00216224:14410/08:00026447 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Zítková, Jitka (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 24. 9. 2008 14:34.
    6. ZÍTKOVÁ, Jitka. Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 279-291. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV. ISBN 978-80-7315-168-3.
      Název anglicky: Lyrical text in communication with a prepubescent reader (results of a research on reception of artistic texts by children with special educational needs)
      RIV/00216224:14410/08:00026999 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Zítková, Jitka (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: lyrical text; research of reception; communication; special educational needs; dyslexia; exceptional talent; experience of text; understanding of symbolic character; metaphor
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D., učo 789. Změněno: 27. 5. 2009 14:20.
    7. KLENKOVÁ, Jiřina. Narušená komunikační schopnost. In ŠIMONÍK, Oldřich a Marie VÍTKOVÁ. Šimoník, O., Vítková, M. Pregraduate Teacher Training 2. Essay Selection. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2008, 4 s. ISBN 978-80-7392-058-6.
      Název česky: Narušená komunikační schopnost
      Název anglicky: Disturbed Communication Ability.
      RIV/00216224:14410/08:00034468 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klenková, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: communication competences; impaired communication abilities; special educational needs; speech therapy; intervention
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Změněno: 8. 3. 2011 17:36.
    8. BAZALOVÁ, Barbora. Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. In zdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 19 - 29, 143 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Název anglicky: The Process of Language Acquisition in Children with Autism Spectrum Disorder.
      RIV/00216224:14410/08:00027446 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Bazalová, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; integrative education; Autism Spectrum Disorder; language
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 2. 2016 23:04.
    9. BAZALOVÁ, B. Sexualita a sexuální výchova u osob s mentálním postižením v institucionálních podmínkách. Speciální pedagogika. Praha: Vydavatelství PedF UK, 2008, roč. 18, č. 3, s. 247-255, 66 s. ISSN 1211-2720.
      Název anglicky: Sexuality and Sex Education for People with Mental Disabilities in Institutional Care
      RIV/00216224:14410/08:00027443 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      BAZALOVÁ, B. (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: education; special educational needs; sex; sexuality; institutional care
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 15. 1. 2009 21:41.
    10. VOJTOVÁ, Věra. (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 273-284, 11 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5.
      Název česky: (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání
      Název anglicky: (Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education
      RIV/00216224:14410/08:00027562 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vojtová, Věra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Education; exclusion from education; risk of behavioural disorder; behavioural disorder; school attitudes; quality of school life; biopsychosocial model of behavioural disorder; special educational needs; school for all.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 1. 3. 2010 18:43.
    11. KLENKOVÁ, Jiřina a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, 143 s. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Název česky: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
      Název anglicky: Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Education of Pupils with Educational Needs
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; integrative education
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Vlastimil Sochor, učo 82416. Změněno: 24. 3. 2010 15:52.
    12. BAZALOVÁ, Barbora a Ilona FIALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Finsku. Zkušenosti z pobytu v rámci mobilit učitelů programu Socrates Erasmus ve Finsku, Jyväskyle, na Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College. Speciální pedagogika. Praha: Vydavatelství PedF UK, 2008, roč. 18, č. 1, s. 71-77, 94 s. ISSN 1211-2720.
      Název anglicky: Education of Pupils with Special Educational Needs in Finland. Experience from the Teachers´ Mobility Socrates Erasmus in Finland, Jyväskylä, Jyväskylä University of Applied Sciencies, Teacher Education College
      RIV/00216224:14410/08:00025686 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Bazalová, Barbora (203 Česká republika, garant) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: education; special educational needs; pupil
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 26. 3. 2010 13:52.
    13. BAZALOVÁ, Barbora. Život s postižením. In Život s postižením. Vyžádaná odborná přednáška společností © INES International Limited. Praha 28.4. 2008. 2008.
      Název anglicky: Life with Disability
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Diability, Special Educational Needs
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 6. 3. 2011 22:49.

    2007

    1. BAZALOVÁ, B. Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání. In VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, s. 93 - 98. První, 273. publikace. ISBN 978-80-7315-163-8.
      Název anglicky: Role of Social Services in Process of Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/07:00023603 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      BAZALOVÁ, B. (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: integration; inclusion; inclusive education; special educational needs; primary education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 31. 5. 2009 19:40.

    2006

    1. BAZALOVÁ, Barbora. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. 1. vydání. Brno: MU, 2006, 188 s. 1. vydání. ISBN 80-210-3971-X.
      Název anglicky: Education of Pupils with Special Educational Needs in the Countries of EU and in Other Selected Countries
      RIV/00216224:14410/06:00031593 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Bazalová, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Special educational needs; European Union; education

      Změnila: Mgr. Monika Foltánová, učo 55307. Změněno: 19. 4. 2013 15:30.

    2005

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno. Brno: Paido, 2005, 267 s. Paido. ISBN 80-86633-38-1.
      Název česky: Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
      Název anglicky: Education pupils with special educational needs
      RIV/00216224:14410/05:00031143 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: education; pupil; special educational needs; school; educational style

      Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 19. 3. 2010 10:46.
    2. BARTONOVA, Miroslava. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole se zaměřením na SPU. 2005.
      Název česky: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole se zaměřením na SPU
      Název anglicky: Education of pupils with special educational needs at basic school with specialization on specific learning difficulties

      Klíčová slova anglicky: special educational needs; basic school; pupils; specific learning difficulties

      Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 13. 2. 2009 12:52.

    2004

    1. ČIHÁČEK, Vlastimil. Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči. Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). Brno: Masarykova univerzita, 2004, roč. 52 (2004), č. 9, s. 73-86. ISSN 1211-6971.
      Název anglicky: Parents` interests as part of the contacts between parents and special schools
      RIV/00216224:14210/04:00011515 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Čiháček, Vlastimil (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: special schools; parents; special educational needs

      Změnil: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D., učo 6623. Změněno: 25. 1. 2005 15:51.
Zobrazeno: 26. 4. 2024 09:00