Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
« 1  ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99  ... 107 »
13. 12.
2007

Obchodní centrum - on-line prodej produktů souvisejících se vzděláváním

Not rated yet.
Novinky

Masarykova univerzita spustila do provozu internetové Obchodní centrum MU (http://is.muni.cz/obchod/), které nabízí možnost zakoupení jednotlivých předmětů i celých programů celoživotního vzdělávání, přípravné kurzy k přijímacím zkouškám, víkendové, neakreditované kurzy například pro právníky, informatiky a další, e-learningové kurzy, elektronické studijní materiály, ale i konferenční služby (účastnický poplatek, ubytování, služby). Mezi nabízené vzdělávací aktivity patří prodej programů nebo kurzů celoživotního vzdělávání bez ohledu na akreditovaný nebo neakreditovaný typ studia. Dále také přípravných kurzů k přijímacím řízením a studia v tzv. „nultých“ ročnících, e-learningových kurzů pro vzdělávání zaměstnanců nebo pro veřejnost a dalších speciálních kurzů, například praktických výcvikových kurzů nebo exkurzí, jazykových kurzů apod.

Originální je právě propojení se systémem pro podporu studia a výuky (e-learningu) a díky tomu vyhovuje specifikám univerzity. Integrace do IS MU umožňuje převzít a seskupovat předměty přímo z evidence předmětů v IS MU, určit k nim parametry prodeje (cenu, propagační informace), kritéria prodeje (nakoupit smí kdokoliv nebo jen studenti MU, zaměstnanci MU, účastníci splňující definované podmínky), je propojeno s ekonomickým systémem MU (poskytuje informace o stavu plateb k jednotlivým osobám, individuální variabilní symboly, výběry, sestavy), nabízí garantované metody on-line placení (převodem, kartou) a zejména automatické zprovoznění studia a bezprostřední přístupy k různým službám (ke kurzu, ke studijním materiálům).

Veřejnost na stránkách Obchodního centra MU získává přehled o nabídce všech vzdělávacích aktivit na Masarykově univerzitě. Obchodní centrum ocení kromě uchazečů o běžné studium také široká veřejnost. Masarykova univerzita se zahájením provozu Obchodního centra stala průkopníkem, který díky webové technologii zpřístupňuje veřejnosti komplexní nabídku svých vzdělávacích aktivit i běžné výuky dle možností fakult. Pro mimobrněnské uchazeče je zajímavá nabídka e-learningových kurzů, např. on-line kurz angličtiny.


Obr. 1: Ukázka titulní strany Obchodního centra

Struktura Obchodního centra

Nabídka Obchodního centra je organizována podobně, jako v běžném kamenném obchodě a tak zde najdeme oddělení, regál (např. podle fakulty nebo typu studia), balení (jedna nebo více položek spojených ke vložení do košíku), košík (místo pro nákup, kam se vkládá balení před objednáním) a objednávku (závazné potvrzení zájmu o zboží v košíku, struktura objednávky je přizpůsobena dle povahy produktu a podle toho se pak sbírají položky, např. kód předmětu, adresa zaměstnavatele…).

Obchodní centrum je provázáno s ekonomickým informačním systémem, generují se individuální variabilní symboly objednávek, k dispozici jsou informace o stavu plateb k jednotlivým osobám, výběry, sestavy aj. Díky integraci do informačního systému pro podporu studia navazuje na evidenci studia osob a studijních programů, oborů, předmětů, na výběry, sestavy, řízení přístupu (např. registrace kurzů). Obchodní centrum tedy spolupracuje s elektronickou podporou studia a studium může být na základě uskutečněné platby automaticky zaktivněno - po spárování platby má zákazník bezprostřední přístup k různým zakoupeným službám (kurzu/ům nebo studijním materiálům apod.). Údaje jsou v Obchodním centru evidovány strukturovaně, takže tyto operace lze provést hromadně, jednoduše a pohodlně. Uchazeč si placenou vzdělávací aktivitu MU vybírá přímo z nabídky Obchodního centra MU nebo se o vzdělávací aktivitě dozví z Internetu a na Obchodní centrum MU je odkazován jen pro uskutečnění nákupu, platby a následné zpřístupnění služeb.


Obr. 2: Regál v nabídce Obchodního centra

Výhody

Nejvýznamnějším přínosem Obchodního centra MU je úspora evidenční administrativy a platební styk. Na elektronickou platformu pro propagaci a prodej vzdělávání lze však pohlížet i v širším kontextu (marketingovém, rozvojovém, …). Důležitá je v tomto ohledu zvláště elektronická evidence osob (kontakty na osoby se zájmem o vzdělávání, možnost komunikace dalších nabídek, možnost dolování dat), dále podpora marketingu (zákazníci mohou být ochotni sdělit cennou zpětnou vazbu) a v neposlední řadě propagace vzdělávacích služeb MU.
Pro uchazeče má Obchodní centrum MU především výhodu v ucelené nabídce vzdělávacích aktivit na MU, snadném získání informací, úspoře administrativy spojené se zakoupením kurzů (výběr, informovanost v průběhu procesu nákupu, platba,...). Uchazeč je následně zapsán do kurzu a stává se studentem MU a současně i uživatelem IS MU. Pak už může začít studovat, a to s veškerou podporou studia, komunikace a administrativy, kterou IS MU poskytuje, včetně vlastního e-mailu, přístupu do běžných agend a ke službám spojených s kurzem - studijním materiálům, kontaktům, informační zdrojům (vývěska, dokumenty), diskusím se spolužáky a dalším.


Obr. 3: Nákupní košík v Obchodním centru

První testovací akcí, která proběhla přes aplikaci Obchodní centrum je platba přelepek na kartu ISIC na Fakultě informatiky. Studenti i administrativní pracovníci, kteří se podílejí na vydávání přelepek, byli spokojeni s efektivnějším a rychlejším způsobem práce.

Tiskovou zprávu o Obchodním centru najdete zde.


13. prosince 2007

Not read yet0 commentspermalink
13. 12.
2007

Individuální informace o studentovi

Not rated yet.
Novinky

Potřebuje-li učitel vypsat souhrnné informace o studentovi v předmětu (obsah pozn. bloků, omluvenky, ...), je mu k dispozici nyní v Záznamníku učitele aplikace "Individuální informace o studentovi", která přehledně zobrazuje veškeré předmětové informace o konkrétním studentovi.

Mezi zobrazené informace patří:

  • osobní údaje pro učitele vč. fotografie,
  • seznam studentových studií se zapsaným předmětem,
  • datum registrace předmětu,
  • datum zápisu předmětu,
  • výběr (přihlášení a odhlášení) seminární skupiny,
  • informace o individuálním studijním plánu,
  • změny v průběhu studia (přerušení, ukončení apod.) v semestru,
  • informace o opakování předmětu,
  • výsledné hodnocení předmětu,
  • informace o všech změnách hodnocení zadaných učiteli,
  • přihlášení k tématům balíku z rozpisu studentů,
  • informace z poznámkových bloků vč. bodů a hodnocení,
  • termíny zkoušek, na které se student přihlásil, příp. odhlásil,
  • omluvy z výuky a zkoušek přes omluvenky předávané na studijní oddělení,
  • upřesnění neakceptovatelných omluv předaných v rozporu se stud. řádem.


Obr. 1: Příklad zobrazovaných informací o studentovi

13.prosince 2007

Not read yet0 commentspermalink
14. 8.
2007

IS MU běží na nových počítačích

Amusing | 2 | 2
Novinky

Dne 12. srpna 2007 byl IS MU spuštěn na nových počítačích.

Během letních měsíců došlo uvnitř systému k významné změně. Hlavní databázový server, což je počítač, který se stará o ukládání všech údajů v IS MU, prošel po třech letech nepřetržitého provozu celkovou modernizací. Cílem těchto změn je jednak zvýšit rychlost stávajících aplikací a jednak navýšit potřebný výkon pro rozvoj nových služeb, které jsou nyní zaváděny. Spolu s přidáním dalších aplikačních serverů, které se naopak starají o chod jednotlivých programů, bylo dosaženo téměř pětkrát vyšší celkové propustnosti systému. Systém nyní obsluhuje více než 44.000 aktivních uživatelů.

Zajímavosti o novém systému

  • Základem nového systému je databázový server Altix 450 společnosti SGI.
  • Server byl na zakázku vyroben ve Spojených státech začátkem června 2007.
  • Pro obsluhu databáze může sloužit celkem až 52 vysoce výkonných procesorových jader typu Itanium 2 společnosti Intel.
  • Databázový server disponuje celkem 104 GB operační paměti, která je plně sdílená mezi všemi procesory.
  • Operační systém databázového serveru je Linux ve verzi pro servery.
  • Databázový systém je Oracle Database ve verzi Enterprise Edition.
  • Náklady na pořízení serveru nepřesahují 65 Kč na jednoho uživatele a rok.
  • Pro případ poruchy je každá komponenta v systému obsažena nejméně třikrát.
  • Celkem bude IS MU obsahovat přibližně 100 procesorových jader, 150 GB operační a 20 TB diskové paměti.

Fotografie nového hardware

Altix 450 - zvenku

Vnější pohled na server Altix 450


Altix 450 - celkový pohled

Pohled dovnitř serveru


Altix 450 - modul

Jeden modul serveru Altix 450


Altix 450 - chlazení

Kvůli dostatečnému chlazení má server propustnou přední stěnu.


Altix 450 - diskové pole

Diskové pole pro databázi


Altix 450 - Tux

Na tomto serveru běží operační systém Linux


Altix 450 - pohled na sál

IS MU využívá i mnoha dalších serverů


14. srpna 2007
Not read yet0 commentspermalink
20. 7.
2007

Transfer změn o závěrečné práci podle volby

Not rated yet.
Novinky

V Záznamníku učitele je k dispozici aplikace Rozpisy studentů, která umožňuje mimo jiné ´Správu balíku a témat/variant´. Správa balíku a témat/variant slouží učiteli také k vytvoření a správě balíků témat závěrečných prací.

Jakmile si student vybere závěrečnou práci pomocí aplikace Přihlašování se k tématům/variantám z balíků témat: "vybrané téma" (z Osobní administrativa -> Student) a chystá se ji zpracovávat, studijní referent použije v agendě Studijní aplikaci Převod témat závěrečných prací, a tím se přenesou údaje z Rozpisů studentů do Archivu závěrečných prací a studijní evidence. Automaticky se vybere předmět Státní závěrečné zkoušky (SZZ), ke kterému se práce přiřadí.

Protože i v období po zahájení zpracování práce mohou nastat změny, které se jí týkají, vznikla aktualizační aplikace, která umožňuje přenos změněných údajů z Rozpisu studentů do studijní evidence. Tak se automaticky převádí informace o vedoucím práce a/nebo oponentovi, informace o literatuře nebo se aktualizuje anglický název práce nebo název zapsaný v TeXu. Aktualizovat se mohou společně, nebo každá informace zvlášť. Nejde však jen o přenos informací, ale současně vznikají potřebné návaznosti na další aplikace studijní evidenci, například oponent získává právo vkládat posudek do IS MU apod.


Obr. 1: Studium -> Rozpisy studentů: Přehled balíků s tématy/variantami -> Balík témat ... učitel manipuluje s balíkem témat


Obr. 2: Studijní -> Převod témat z Rozpisu studentů do Závěrečných prací ... studijní referent převádí/aktualizuje témata

Další novinkou je služba automatického zasílání e-mailu vedoucímu práce, jakmile se student přihlásí k tématu zadanému vedoucím práce.

Pro rigorózní řízení je k dispozici také možnost evidovat závěrečnou práci, čemuž předchází celý proces od přihlašování se k rigoróznímu řízení pomocí e-přihlášky až po vložení závěrečné práce. Účastník rigorózního řízení však má možnost za určitých podmínek přerušit. Poté (po nějaké době) odevzdává novou rigorózní práci a přistupuje ke zkoušce. To celé je stále v rámci jednoho rigorózního řízení, které se tím přerušilo. Proto aplikace musí umožňovat vložení nové práce (nový obsah i název) do Archivu závěrečných prací při současném uchování předchozí verze práce (přesto, že z ní nemá hodnocení F).

20. července 2007

Not read yet0 commentspermalink
« 1  ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99  ... 107 »