Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
This blog is written by
PhotographsFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Old posts
Category
Blog owners: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Right to read: anyone on the Internet, a specific group of users: FI:CVT FI
Right to post comments: a specific group of users: FI:CVT FI
« 1  ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41  ... 105 »
11. 9.
2012

Přehled pedagogické činnosti osob

Not rated yet.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) představuje novou aplikaci pro vytváření přehledů pedagogické činnosti.

Aplikace Přehled pedagogické činnosti osob umožňuje sestavovat přehledy o vedení přednášek, seminářů, závěrečných prací, předmětové anketě či o publikačních výsledcích. Výstup je ve formátu PDF a jeho formátování si můžete prohlédnout například sestavením přehledu pro svou osobu.

Obr. 1: Ukázka ze sestaveného přehledu.

Aplikaci smí spustit každý uživatel IS MU a sestavit údaje o své osobě. Vedoucí jednotlivých pracovišť pak disponují speciálním právem, které jim umožňuje sestavovat přehledy k zaměstnancům daného pracoviště. Aplikaci tak mohou užívat například vedoucí ústavu pro interní přehledy pedagogických činností svých zaměstnanců.

Obr. 2: Výběr osob pro sestavení přehledů k pracovišti.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Personální -> Přehled pedagogické činnosti.

11. září 2012

Not read yet0 commentspermalink
15. 8.
2012

Úspěch v prestižní soutěži na odhalování plagiátů

Not rated yet.
Novinky – plagiáty

Vývojový tým IS MU potvrdil své přední postavení v oblasti odhalování plagiátů. Na prestižní mezinárodní soutěži PAN 2012 Lab Uncovering Plagiarism, Authorship, and Social Software Misuse se z 11 přihlášených týmů z celého světa umístil na 2. místě v detailním porovnávání dvojic dokumentů. Výsledky soutěže byly zveřejněny na stránkách soutěže.

Při detailním porovnávání dokumentů tým IS MU poprvé použil novou metodu, využívající k detekci kombinaci více druhů společných vlastností obou dokumentů. V kategorii dohledávání možných zdrojů na internetu fulltextovým vyhledávačem vyzdvihli organizátoři soutěže přístup a výsledky Vývojového týmu IS MU, kdy se podařilo dosáhnout srovnatelné přesnosti a úplnosti s ostatními týmy při položení několikanásobně menšího množství dotazů fulltextovému vyhledávacímu stroji.

Vývojový tým svým letošním úspěchem navázal na vítězství v soutěži PAN v roce 2010 (Více v novince Software na odhalování plagiátů vyvinutý na MU zvítězil) a na získané druhé místo v roce 2009.

Zkušenosti ze soutěže jsou postupně implementovány v několika systémech provozovaných Vývojovým týmem IS MU:

15. srpna 2012

Not read yet0 commentspermalink
15. 8.
2012

Nová evidence zahraničních pobytů v IS MU

Interesting | 1 | 1
Novinky

V aplikaci pro evidenci stáží a pobytů byla zveřejněna první část plánovaných změn. Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) nově přidal možnost evidovat koordinátora a dokumenty vztahující se k pobytu u zahraničních studijních pobytů.

Nyní může student v aplikaci určit, kdo je tzv. koordinátorem neboli pověřenou osobou pro jeho pobyt v kolonce "Koordinátor pobytu na domovské instituci". Pro výběr se nabídnou osoby, které stanovila fakulta.

Obr. 1: Výběr koordinátora.

Dále může připojit jednotlivé dokumenty, bez nichž není možné stáž realizovat (např. Transcript of Records, Training Agreement, Learning Agreement, …) v sekci "Dokumenty ke stáži", kam nahraje jejich elektronickou (naskenovanou) verzi. Dokumenty jsou vyžadovány pouze ve formátu PDF.

Obr. 2: Připojení dokumentů ke stáži.

V další fázi úprav bude přidána i volba pro nahrání a následné uznání předmětů v agendě Uznávání.

S touto aplikací souvisí také nová agenda Úřadovny, která byla pro evidenci zahraničních pobytů nastavena každé fakultě na míru. V této agendě budou v rámci jednoho spisu ke každé stáži evidovány jednotlivé dokumenty a předměty, které byly v rámci zahraničního pobytu odstudovány, včetně potvrzení cizí školy.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Student -> Stáže a pobyty (platí pro novou titulní stranu agendy Student).

Pokud používáte původní verzi agendy Student, najdete aplikaci v Osobní administrativa -> Personální - > Evidence údajů o stážích, studijních a pracovních pobytech.

15. srpna 2012

Not read yet0 commentspermalink
15. 8.
2012

Modernizace Obchodního centra MU

Not rated yet.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) vylepšuje aplikace pro správu Obchodního centra MU (OC MU) a zavádí zcela novou funkci, která umožní zákazníkům z MU zaplatit pomocí svého SUPO účtu.

Novinkou, určenou nejširšímu okruhu uživatelů, je umožnění platby objednávky pomocí SUPO účtu. Tuto možnost platby mají pouze zákazníci z MU s aktivovanou službou SUPO, kteří ve chvíli objednávky mají na svém účtu dostatek volných prostředků. Platba je v OC MU indikovaná ihned po objednání a automaticky bude zdarma převedena typicky následující pracovní den podobně, jako je tomu u on-line platby běžnou platební kartou.

Uživatelé, kteří v IS MU spravují nabídky (balení) pro OC MU, jistě ocení nově přepracovaný vzhled přehledu všech zavedených balení. Seznam balení je nyní kompaktnější a u každého balení je nově přímý odkaz do editace daného balení. Dalším velkým pomocníkem se také jistě stane množství filtrů, kterými je možné výpis balení upravovat (viz Obr. 1).

Obr. 1: Možnosti filtrování balení zavedených v OC MU.

Dalším vylepšením je možnost hromadného kopírování balení. Tuto možnost využijí např. uživatelé, kteří spravují v OC MU větší množství kurzů, které se nabízí každý rok. Nyní vyberou všechny staré kurzy a hromadně si je zkopírují doslova na pár kliknutí. Následně, pomocí hromadných operací (nastavení ceny, data prodeje, …), si je jednoduše připraví k prodeji.

Uživatelé se také dočkali funkce hromadného přidání požadavků k balením (viz Obr. 2). Požadavkem je zde myšleno nastavení, např. umožnění platby kartou, informování určité osoby o objednání/zaplacení balení atd.

Obr. 2: Hromadné přidání požadavků.

Pro uživatelskou podporu, která řeší se zákazníky OC MU jejich dotazy a různé žádosti (zaslání daňového dokladu, zrušení objednávky, vrácení platby za nečerpanou službu, …), připravil Vývojový tým IS MU několik vylepšení.

Prvním je možnost evidovat u každého balení kontakt na organizátora (viz Obr. 3). Uživatelé, kteří balení zakládají, tento kontakt vyplňují a pracovníci uživatelské podpory tak mohou snadno zákazníky odkázat na organizátora v případě dotazu týkajícího se objednané služby.

Obr. 3: Kontakt na organizátora editovaného balení.

Dalším vylepšením, které uživatelské podpoře usnadní proces vrácení platby za nevyzvednutou revalidační přelepku nebo kartu studenta (ISIC), je zobrazení informace o vydaných kartách a přelepkách přímo v detailu objednávky (viz Obr. 4). Uživatelská podpora tak hned vidí, zdali je možné platbu vrátit, a nemusí se obracet na Studijní oddělení jednotlivých fakult s prosbou o potvrzení, zda byla studentovi karta nebo přelepka vydána.

Obr. 4: Zobrazení informace o vydaných kartách.

Poslední změnou je implementace nové funkce "Odeslat fakturu v PDF e-mailem", která slouží pro jednodušší zaslání faktury účtárně zákazníka v případě, že si ji vyžádá. Uživatelská podpora velmi často řeší tento typ žádostí, ačkoliv je faktura zasílána automaticky po vystavení na adresu zákazníka s pokynem, ať ji předá. Tuto možnost mají pracovníci uživatelské podpory v detailu každé objednávky.

O Obchodním centru MU jsme vás již dříve informovali v novinkách Prodej elektronických knih v Obchodním centru, Nový způsob platby v Obchodním centru MU a Výhody Obchodního centra MU v externích konferenčních systémech.

15. srpna 2012

Not read yet0 commentspermalink
« 1  ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41  ... 105 »