PHMARI Marketing I

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2003
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Út 14:35–16:15 P101
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMARI/01: Čt 7:40–9:15 P403, M. Doležal
PHMARI/02: Út 18:00–19:30 P403, M. Doležal
PHMARI/03: Čt 14:35–16:15 S308, M. Doležal
PHMARI/04: Čt 16:20–17:55 S308, M. Doležal
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 110 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/110, pouze zareg.: 0/110, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/110
Jiné omezení: 10 pouze přednáška
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing I (PHMARI) Navazuje na přednášky z ekonomie, sociologie, psychologie, informatiky, na nauku o podniku a souvisí s výukou managementu. Vedle historického vývoje marketingu podává základní koncepce, hlavní principy a nástroje marketingového řízení. Zahrnuje analýzu příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzu portfolia. Pozornost bude věnována také podobnostem a odlišnostem v jednotlivých typech organizací - ve výrobních, obchodních, neziskových (marketing služeb, marketing města, marketing politického kandidáta). Součástí výuky jsou dále informační zdroje včetně monitoringu a marketingový výzkum. Detailněji jsou probrány jednotlivé složky mixu - produkt, cena, distribuce a propagace. Speciální pozornost bude věnována otázkám chování a rozhodování zákazníka, mezinárodnímu marketingu a problematice image, identity a kultury firmy, včetně využití Internetu pro potřeby marketingu firmy. Požadavky k připuštění ke zkoušce: účast na min. 10 ze 14 seminářích a zpracování marketingového projektu Hodnocení: skládá se z testu v půlce semestru a finálního písemného testu
Literatura
  • Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
  • HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. ISBN 80-85424-83-5. info
  • SEKOT, Aleš a Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 s. ISBN 80-210-2935-8. info
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 2., rozšíř. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 157 s. ISBN 8021016817. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.