PVMAVS Marketing in the PS II.

Faculty of Economics and Administration
Spring 2008
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Lenka Jílková
Timetable of Seminar Groups
PVMAVS/1: Wed 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: Wed 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: Wed 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová
Prerequisites (in Czech)
PVEKNO Economy of Non-profit && PVEVSE Economy of Public Sector
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 120 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/120, only registered: 0/120, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/120
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Marketing ve veřejném sektoru II(PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž absolvování Marketingu ve veřejném sektoru není nutným předpokladem pro absolvování kursu. Přednášky nejsou v rozsahu výuky. Práce v seminářích probíhá formou týmové práce – příprava podkladů pro marketingové plánování a marketingovou strategii vybrané neziskové organizace (dále NO). Výsledky týmové práce jsou z hodiny na hodinu prezentovány zástupcem týmu. Týmy jsou tvořeny max. 8mi lidmi a mají svého vedoucího. Ten určuje a rozděluje práci v týmu, organizuje a řídí celý tým. Teorie pro práci na seminářích je známa buď z Marketingu ve veřejném sektoru I. nebo musí být samostatně dostudována z hodiny na hodinu ze skript. Průběh seminářů: Na každý seminář se povinně dostaví alespoň jeden zástupce týmu, aby za celý tým odprezentoval řešení případové studie z minulé hodiny, a současně vyslechl zadání další případové studie na hodinu následující. Je však vítána přítomnost všech členů, kteří budou pracovat na úkolu pro příští prezentaci. Práce všech členů týmu je z výsledné práce poznat. Pokud však nebude příprava na další seminář, tj. zpracování dalšího úkolu pro organizaci, probíhat na semináři, je nutné, aby se tým sešel mimo výuku. Rozdělení práce v týmu je záležitost vedoucího týmu.
Syllabus
  • S 1 Základní informace o výuce, průběhu seminářů a podmínky pro udělení zápočtu. Rozdělení do týmů. Na další hodinu studium internetových stránek příslušných organizací. S 2 Základní informační hodina o organizaci, jejíž problematika bude zpracovávána formou případových studií v následujících hodinách. 1. skupina st 12.50-14.20 P4 – AISEC http://www.aiesec.cz/brno/ 2. skupina st 14.35 - 16.05 P4 – Ekologický právní servis http://www.eps.cz/php/index.php 3. skupina st 14.35 - 16.05 P9 - Masarykova univerzita http://www.muni.cz S 3 Konečné rozdělení do týmů. Teorie potřebná pro seminář: 1. a 2. kapitola skript - Základy marketingu a marketingový postup neziskových organizací. Obsah marketingu. Specifika marketingu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru. Práce na semináři: Tvorba SWOT analýzy vybrané organizace a rozpracování plus minus matice SWOT analýzy. S 4 Teorie potřebná pro seminář: 3. kapitola skript - Marketing nehmotného produktu a marketingové strategie. Proč je marketing nehmotného produktu složitější. Životní cyklus produktu. Práce na semináři: Prezentace plus minus matice SWOT analýzy dané NO. Tvorba matice šíře sortimentu dané organizace. S 5 Teorie potřebná pro seminář: 4. kapitola skript - Strategické marketingové plánování. Vytváření strategií. – strategie zaměřené na růst organizace, směřující k dosažení konkurenční výhody a na vývoj portfolia. Strategie pozitioningu. Práce na semináři: Prezentace matice šíře sortimentu dané NO. Tvorba Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. S 6 Teorie potřebná pro seminář: 5 a 6. kapitola skript - Marketingová komunikace. Informační šumy a marketing. Komunikace – východisko úspěšných Public Relations. Public Relations a jejich okolí. Veřejné mínění a komunikace. Kampaně v Public Relations. Práce na semináři: Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. Tvorba plánu komunikační kampaně dané NO. S7 Teorie potřebná pro seminář: 7. kapitola skript - Reklama v marketingové komunikaci a mediální plánování. Práce na semináři: Prezentace plánu komunikační kampaně dané NO. Tvorba mediálního plánu dané NO. S 8 Teorie potřebná pro seminář: 8. kapitola skript - Sponzorství v marketingové komunikaci. Jak funguje sponzorství. Typy sponzorství. Práce na semináři: Prezentace mediálního plánu dané NO. Tvorba plán sponzorství dané NO. S 9 Teorie potřebná pro seminář: 9. kapitola skript - Fundraising a jeho význam v řízení organizací veřejného sektoru. Metody fundraisingu. Fundraisingový plán. Práce na semináři: Prezentace plánu sponzorství dané NO. Tvorba fundraisingového plánu dané NO. S 10 Teorie potřebná pro seminář: 10. kapitola skript - Strategické plánování v neziskových organizacích. Práce na semináři: Prezentace fundraisingového plánu dané NO. Tvorba plánu postupu strategického plánu dané NO. S 11 Práce na semináři: Prezentace strategického plánu dané NO S12 Práce na semináři: Příprava závěrečné, společné prezentace práce představitelům organizace, dokončování práce. S 13 Prezentace výsledků představitelům organizace, udělení známek.
Literature
  • Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
  • Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru (Marketing in Public Sector). první. Brno: MU, 2007, 201 pp. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
Assessment methods (in Czech)
Předpoklady ke zkoušce: -týmová práce (každý je členem jednoho týmu s max. 8 lidmi) -aktivní příprava na seminář, aktivita na semináři, -prezentace týmové práce na každém semináři, přičemž se v ní vystřídají všichni členové týmu, -závěrečná, společná prezentace pro představitele organizace, -souhrn všech případových studií, resp.osmi řešených problémů do jednoho uceleného dokumentu, vč. jeho odevzdání za tým, jak v elektronické (odevzdávárna v ISu) tak v tištěné podobě pro potřeby NO.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
General note: Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2009.
  • Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2008/PVMAVS