PdF:FC8002 Badatelsky orientovaná přírodo - Informace o předmětu
FC8002 Badatelsky orientovaná přírodovědná a odborná výuka v praxi
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC8002/Kombi01: Pá 2. 3. 16:40–18:20 učebna 3, Pá 16. 3. 16:40–18:20 učebna 3, Pá 13. 4. 16:40–18:20 učebna 3, Pá 11. 5. 16:40–18:20 učebna 3, E. Trnová
FC8002/Prez02: St 13:00–14:40 učebna 12, E. Trnová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více. - Mateřské obory/plány
- předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu získá student tyto kompetence:
- systematické znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání (IBSE);
- dovednosti vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IBSTME;
- dovednosti tvorby komplexních výukových IBSTME modulů;
- schopnost rozvíjet vlastní kreativitu; - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- systematizovat znalosti podstaty a zásad badatelského vzdělávání
- vytvářet výukové materiály a pomůcky pro IB-STEM
- sestavit komplexní výukový IB-STEM modul
- rozvíjet vlastní kreativitu - Osnova
- Konstruktivismus;
- Konektivismus;
- Otevřené učení;
- IBSTME;
- Úrovně IBSTME;
- Tvorba prvků IBSTME vzdělávání;
- Moduly IBSTME;
- Evaluace efektivity IBSTME;
- Literatura
- doporučená literatura
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Přírodovědně nadaní žáci a IBSE. In Nadaní žáci ve škole. 2011. info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. IBSE Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey, 2012, s. 311-315. ISBN 978-989-98032-0-6. URL info
- TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jiří ŠIBOR. Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training. In ICONTE- 3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2012. ISBN 978-605--364104-9. URL info
- TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In The joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. 2011. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Implementation of design-based research methodology into science teachers' training. In ICONTE- International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 2011. URL info
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Experiments. In Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.). Berlin: Freie Universitat Berlin, 2012, s. 212-215. PROFILES.1. ISBN 978-3-00-039403-4. URL info
- Výukové metody
- Workshop, laboratorní práce, projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný projekt
- Informace učitele
- Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude vyučován pouze v případě, že počet přihlášených studentů bude 15 a více.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/FC8002