PdF:AJ2RC_DI2B Didaktika 1 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI2B Didaktika 1
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 16. 2. 9:20–11:00 učebna 59, Pá 2. 3. 9:20–11:00 učebna 59, Pá 16. 3. 9:20–11:00 učebna 59, Pá 6. 4. 9:20–11:00 učebna 59, Pá 20. 4. 9:20–11:00 učebna 59, Pá 4. 5. 9:20–11:00 učebna 59
- Předpoklady
- basic school experience
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL. They will cover the basic principles of teaching and developing language skills, they will learn to plan an integrated skill lesson and they will choose and evaluate materials for their lessons. The modes of delivery will include: - reading assignments - model-analysis – reflection - loop input The practical tasks will include: - compiling the teaching portfolio - planning a lesson - microteaching The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing.
- Osnova
- 1.Creating a positive learning environment in English classes
- 2. Teaching speaking
- 3. Teaching listening
- 4. Teaching reading
- 5. Teaching writing
- 6. An integrated skill lesson
- Literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Microteaching, class discussions, presentations, projects
- Metody hodnocení
- - active participation in sessions
- EPOSTL, a teaching portfolio (see further on for details) to be submitted at the end of the term
- contributions to Moodlinka discussions
- an integrated skill lesson plan - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=998
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2018/AJ2RC_DI2B