FJIIB901 Didaktika francouzštiny I

Filozofická fakulta
podzim 2005
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Naděžda Bruzlová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Čt 13:20–14:55 B22
Předpoklady
FJIA027 Souborná zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: .
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurs je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a mají v budoucnu zájem vyučovat francouzštině na různých typech škol. Poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti francouzského jazyka.
Osnova
  • Program je zaměřen na definici pojmů, vývoj metodických směrů, cíle výuky, didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům, roli učitele ve výuce a autonomii žáka. Zvláštní pozornost je pak věnována jazykovým prostředkům a nácviku základních řečových dovedností, komunikativní kompetenci, organizačním formám vyučování a typům vyučovacích hodin, učebnicím italského jazyka, práci s audiovizuálními prostředky, aktivizaci žáků a aktualizaci učiva, typologii cvičení. Dále se pozornost rovněž soustřeďuje na problematiku chyby, kontrolu, zkoušení, hodnocení a klasifikaci.
Literatura
  • HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
  • Puren, Ch. Histoire des méthodologies de l' enseignement des langues, Cl0 International, 1988
  • Coste, D., Vingt ans dans l' évolution de la didactique des langues, Hatiere Didier, 1994
  • Moirand, S., Enseigner a communiquer en langue étrangere, Hachette, 1990
  • Galisson,R., Coste,D. Dictionnaire de didactique des langues, Hachette, 1976
  • Zarate, G., Représentation de l' étranger et didactique des langues, Didier, 1995
  • Dabene, L., Reperes sociolinguistiques pour l' enseignement des langues, Hachette, 1994
Metody hodnocení
Zkouška - ústní. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Lze zapisovat až po úspěšném složení souborné zkoušky. Pouze pro studenty pětiletého magisterského studia, uchazeče o učitelskou aprobaci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006.