ESF:MPH_PMAN Provozní management - Informace o předmětu
MPH_PMAN Provozní management
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Studentům oboru PEM bude navýšení +5 kreditů. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mikhail Monashev (cvičící)
doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Čt 10:00–11:50 S311, kromě Čt 15. 9., kromě Čt 3. 11.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/24, pouze zareg.: 0/24 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-PEM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Podniková informatika (program ESF, N-SI)
- Cíle předmětu
- Kurz rozvíjí poznatky podnikové ekonomiky a managementu ve vztahu k operativnímu řízení podniků služeb a speciálně podniků z oblasti IS/IT. Cílem je představit provázanost operativních činností v jednotlivých podnikových oblastech (pochopení vazeb a způsobů koordinace mezi těmito oblastmi). Samostatným cílem je umět používat vybrané manažerské metody a nástroje.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- interpretovat význam provozních činností při procesu tvorby hodnoty;
- schopen vysvětlit vazby mezi strategickým, taktickým a operativním řízením podniku - souvisejícím s provozními procesy;
- navrhovat jednoduché produkční procesy a aplikovat základní používané metody;
- schopen zhodnotit vhodnost nastavení produkčních procesů vzhledem ke strategii podniku;
- rozumět moderním konceptům a nástrojům uplatňovaným v provozním managementu v souvislosti s digitalizací (Industry 4.0, Internet of things);
- znát a chápat různé koncepce řízení kvality uplatňované v podnicích a mechanizmy zabezpečování kvality na národní a mezinárodní úrovni;
- chápat souvislosti mezi provozní činnostmi a různými podnikovými funkcemi;
- umět aplikovat metody a techniky řízení kvality v podnicích poskytující služby;
- chápat podstatu systému řízení kvality na základě ISO 9000;
- znát ekonomickou stránku managementu kvality a různé modely a metriky nákladů na kvalitu. - Osnova
- Témata přednášek:
- 1. Provozní management a kvalita v oblasti služeb a IT/IS firem
- 2. Navrhování služeb. Produkty a služby v cirkulární ekonomice
- 3. Procesy, technologie, kapacita a layout v kontextu Industry 4.0
- 4. Předpovědi poptávky - kvantitativní přístupy
- 5. Plánování a řízení služeb. Aplikace přístupů řízení výroby ve službách (štíhlá výroba, etc.)
- 6. Produkt a management kvality, základní pojmy managementu kvality a historický vývoj
- 7. Ekonomické souvislosti managementu kvality
- 8. Systémy managementu kvality; TQM a modely excelence
- 9. Metody a techniky používané v managementu kvality
- 10. Statistické řízení kvality
- 11. Institucionální rámec managementu kvality
- 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČŘ ve světě
- Literatura
- povinná literatura
- FITZSIMMONS, James A., Mona J. FITZSIMMONS a Sanjeev BORDOLOI. Service management : operations, strategy, information technology. 8th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2014, xviii, 524. ISBN 9781259010651. info
- doporučená literatura
- IVANOV, Dmitry, Alexander TSIPOULANIDIS a Jörn SCHÖNBERGER. Global Supply Chain and Operations Management: A Decision-Oriented Introduction to the Creation of Value. Springer, 2016, 445 s. info
- neurčeno
- PENIN, Lara. An introduction to service design : designing the invisible. London: Bloomsbury Visual Arts, 2018, 342 stran. ISBN 9781472572585. info
- This is service design doing, : applying service design thinking in the real world : a practitioners' handbook. Edited by Marc Stickdorn - Adam Lawrence - Markus Hormess - Jakob Schneider. Sebastopol, CA: O'Reilly Media, 2018, xxiii, 541. ISBN 9781491927182. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a cvičení. Přednášky - výklad diskusní formou, představení hlavních konceptů a nástrojů a ukázky jejich aplikace. Část přednášek je zajištěna odborníky z praxe. Semináře - samostatná aplikace metod a technik managementu služeb na konkrétní problému. Tvorba modelů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou zkouškou rozdělenou na dvě části (v půli a na konci semestru). Minimální požadovaný počet bodů je 60%. Účast na zkoušce je podmíněna zpracováním seminárních prací v průběhu semestru dle zadání vyučujících na začátku semestru.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro studenty oboru PEM bude adekvátně navýšen rozsah výuky (2/2) a garant upřesní její obsah. Přednášky jsou dostupné online a ze záznamu. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2022/MPH_PMAN