PHMA2 Marketing II

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2003
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 7:40–9:15 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMA2/01: St 9:20–11:00 S308, M. Doležal
PHMA2/02: St 11:05–12:45 S308, M. Doležal
PHMA2/03: St 12:50–14:30 S308, M. Doležal
PHMA2/04: Út 14:35–16:15 S306, M. Doležal
Předpoklady
PHMARI Marketing I || MAR4 Marketing I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 102 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/102, pouze zareg.: 0/102, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/102
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF
Cíle předmětu
Marketing II (PHMA2) Základní cíl: seznámení se základními principy a praktickými postupy marketingové komunikace firmy a marketingového výzkumu. Výuka navazuje na přednášky a cvičení především Marketing I - Základů marketingového řízení. Vychází z principů a postupů marketingové komunikace. Větší váha je tentokrát kladena na vlastní praktické aplikace konkrétních propagačních a reklamních přístupů, vycházejících právě z koncepce marketingové komunikace. Zahraniční přístupy jsou konfrontovány se současnou situací a praxí v našich reklamních agenturách. Zvláštní pozornost je věnována otázkám praktické spolupráce s reklamní a propagační firmou. V oblasti marketingového výzkumu budou probrány základní metodologické principy výběru vzorku i sběru informací v terénu, včetně jejich statistického zpracování. Marketingový výzkum je chápán jako součást MIS a základní předpoklad marketingové komunikace. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast při výuce, zpracování a včasné odevzdání seminární práce. Zkouška je ústí a do výsledné známky se započítává také celková aktivní účast na seminářích, včetně kvality seminární práce. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a řešení případových studií. Forma zkoušky: ústní.
Literatura
  • FORET, Miroslav. Jak komunikovat se zákazníkem : co a jak chci sdělit, jakou cestou, příklady z českého prostředí. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, 200 s. ISBN 8072262929. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • SEKOT, Aleš a Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 s. ISBN 80-210-2935-8. info
  • NĚMEC, Petr. Public relations :praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 167 s. ISBN 80-85943-20-4. info
  • HESKOVÁ, Marie. Marketingová komunikace součást marketingového mixu. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001, 77, 29. ISBN 8024501767. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.