MPH_INMG Inovační management

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (cvičící)
Mariia Shkolnykova, Ph.D. (přednášející)
Mariia Shkolnykova, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPH_INMG/01: každý lichý čtvrtek 10:00–15:50 P103, kromě Čt 19. 9., kromě Čt 7. 11., M. Jirásek, M. Shkolnykova, E. Švandová
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu vyžaduje základní znalosti z podnikové ekonomiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomoci studentům se získáním komplexního pohledu na inovace v podnikovém prostředí a zároveň s osvojením si vybraných metod využívaných v inovačním procesu. Předmět navazuje na předměty orientované na řízení podniku na operativní i strategické úrovni a zejména integrující pohled na ně obsažený v předmětu Systémy řízení podniku.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
- porozumět základním charakteristikám inovací a inovace kategorizovat;
- použít vybrané metody inovačního procesu;
- provázat inovační projekt s dalšími aktivitami z jiných oblastí podnikové ekonomiky a managementu;
- navrhnout a realizovat řešení inovačního projektu.
Osnova
  • - Inovace a její charakteristiky: základní aspekty inovací a jejich kategorizace.
  • - Inovační proces a jeho základní fáze: tvorba, výběr, rozvoj a šíření.
  • - Rozšíření inovačního procesu skrze pohled Design Thinking.
  • - Inovační metody pro jednotlivé fáze inovačního procesu.
  • - Klíčové navazující metody z oblasti podnikové ekonomiky a managementu.
Literatura
    povinná literatura
  • GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management : effective strategy and implementation. Third edition. London: Palgrave, 2017, xxxi, 413. ISBN 9781137373434. info
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Greg BERNARDA a Alan SMITH. Value proposition design. Illustrated by Trish Papadakos. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxiv, 290. ISBN 9781118968055. info
  • BLAND, David J. a Alexander OSTERWALDER. Testing business ideas. Illustrated by Alan Smith - Trish Papadakos. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2020, xiii, 348. ISBN 9781119551447. info
    doporučená literatura
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Frederic ETIEMBLE, Alan SMITH, Chris WHITE a Trish PAPADAKOS. The invincible company. Hoboken: Wiley, 2020, xiii, 377. ISBN 9781119523963. info
  • COOPER, Robert G. Winning at new products : creating value throught innovation. 4th ed. New York: Basic books, 2011, xv, 391. ISBN 9780465025787. info
  • TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2017, xxix, 635. ISBN 9781292133423. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný v blokové formě seminární výuky. Klíčové teoretické vhledy jsou prezentovány formou krátkých vstupů na úvod bloku a mezi jednotlivými aplikačními aktivitami. V rámci aplikačních aktivit studenti využívají vybraných metod inovačního managementu (respektive dalších navazujících metod z oblasti podnikové ekonomiky a managementu) k realizaci týmového inovačního projektu.
Metody hodnocení
Skupinový projekt a aktivní zpětná vazba na ostatní projekty.

Distanční forma absolvování předmětu není možná.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2024/MPH_INMG