MPH_INMG Inovační management

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2025
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Tomešová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu vyžaduje základní znalosti z podnikové ekonomiky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pomoci studentům se získáním komplexního pohledu na inovace v podnikovém prostředí a zároveň s osvojením si vybraných metod využívaných v inovačním procesu. Předmět navazuje na předměty orientované na řízení podniku na operativní i strategické úrovni a zejména integrující pohled na ně obsažený v předmětu Systémy řízení podniku.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
- porozumět základním charakteristikám inovací a inovace kategorizovat;
- použít vybrané metody inovačního procesu;
- provázat inovační projekt s dalšími aktivitami z jiných oblastí podnikové ekonomiky a managementu;
- navrhnout a realizovat řešení inovačního projektu.
Osnova
  • - Inovace a její charakteristiky: základní aspekty inovací a jejich kategorizace.
  • - Inovační proces a jeho základní fáze: tvorba, výběr, rozvoj a šíření.
  • - Rozšíření inovačního procesu skrze pohled Design Thinking.
  • - Inovační metody pro jednotlivé fáze inovačního procesu.
  • - Klíčové navazující metody z oblasti podnikové ekonomiky a managementu.
Literatura
    povinná literatura
  • GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management : effective strategy and implementation. Third edition. London: Palgrave, 2017, xxxi, 413. ISBN 9781137373434. info
  • OSTERWALDER, Alexander; Yves PIGNEUR; Greg BERNARDA a Alan SMITH. Value proposition design. Illustrated by Trish Papadakos. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxiv, 290. ISBN 9781118968055. info
  • BLAND, David J. a Alexander OSTERWALDER. Testing business ideas. Illustrated by Alan Smith - Trish Papadakos. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2020, xiii, 348. ISBN 9781119551447. info
    doporučená literatura
  • OSTERWALDER, Alexander; Yves PIGNEUR; Frederic ETIEMBLE; Alan SMITH; Chris WHITE a Trish PAPADAKOS. The invincible company. Hoboken: Wiley, 2020, xiii, 377. ISBN 9781119523963. info
  • COOPER, Robert G. Winning at new products : creating value throught innovation. 4th ed. New York: Basic books, 2011, xv, 391. ISBN 9780465025787. info
  • TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2017, xxix, 635. ISBN 9781292133423. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný v blokové formě seminární výuky. Klíčové teoretické vhledy jsou prezentovány formou krátkých vstupů na úvod bloku a mezi jednotlivými aplikačními aktivitami. V rámci aplikačních aktivit studenti využívají vybraných metod inovačního managementu (respektive dalších navazujících metod z oblasti podnikové ekonomiky a managementu) k realizaci týmového inovačního projektu.
Metody hodnocení
Skupinový projekt a aktivní zpětná vazba na ostatní projekty.

V případě zahraničního pobytu student absolvuje podobný předmět na hostitelské univerzitě. Před odjezdem (před vyplněním studijní smlouvy) je třeba zaslat garantovi předmětu informace o vybraném předmětu (případně několika alternativních), který navrhujete jako ekvivalentní (název, obsah, počet kreditů, případně i způsob absolvování kurzu apod.). Pokud tyto informace nejsou na webových stránkách, poskytnou vám je pravděpodobně koordinátoři programu Erasmus hostitelské univerzity (případně vyučující daného předmětu). V případě souhlasu garanta předmětu uznáme absolvování předmětu jako rovnocenné s tímto předmětem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět byl inovován v rámci projektu MUNI/IVV/0648/2024.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2025/MPH_INMG