PA199 Game Engine Development
Fakulta informatikypodzim 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 12:00–13:50 C416
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface; - Osnova
- Game engine architecture;
- Rotations and quaternions;
- Particle system dynamics;
- Solving differential equations;
- motion of rigid bodies;
- Virtual environments and interaction techniques;
- Invited lectures.
- Literatura
- doporučená literatura
- GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- lectures, seminars, individual semester projects.
- Metody hodnocení
- Individual semestral programming project. Oral exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikypodzim 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 11:00–12:50 C416
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface; - Osnova
- Game engine architecture;
- Rotations and quaternions;
- Particle system dynamics;
- Solving differential equations;
- motion of rigid bodies;
- Virtual environments and interaction techniques;
- Invited lectures.
- Literatura
- doporučená literatura
- GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- lectures, seminars, individual semester projects.
- Metody hodnocení
- Individual semestral programming project.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikyjaro 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 10:00–11:50 A320
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface; - Osnova
- Game engine architecture;
- Rotations and quaternions;
- Particle system dynamics;
- Solving differential equations;
- motion of rigid bodies;
- Virtual environments and interaction techniques;
- Invited lectures.
- Literatura
- doporučená literatura
- GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- lectures, seminars, individual semester projects.
- Metody hodnocení
- Individual semestral programming project.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno online. - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 9:00–10:50 Virtuální místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Fotios Liarokapis, PhD
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 12:00–13:50 A320
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of: - Mathematics fundamentals -- in the scope of PV189 Mathematics for Computer Graphics - computer graphics -- in scope of PB009 Principles of Computer Graphics, PA010 Intermediate Computer Graphics and PV112 Computer Graphics API.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course intends to enhance knowledge and skills in the area of game development. The course will cover selected aspects of game development, such as game engines architecture, usage of computer graphics techniques or physics simulations in games.
- Výstupy z učení
- At the end of the course, students will be able to:
- understand and describe a mathematical and physical model of basic game mechanics;
- design and implement a simple digital game using such models from the scratch (i.e. not using a game engine); - Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Design
Fakulta informatikyjaro 2019
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14:00–15:50 A217
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Design
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 14:00–15:50 A218
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Design
Fakulta informatikyjaro 2017
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 14:00–15:50 A218
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Design
Fakulta informatikyjaro 2016
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 14:00–15:50 A318
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA199 Advanced Game Design
Fakulta informatikyjaro 2015
- Rozsah
- 2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 14:00–15:50 A217
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/02: Út 17:00–17:50 A215, F. Liarokapis - Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Počítačová grafika (program FI, N-IN)
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)