PA199 Game Engine Development

Fakulta informatiky
podzim 2023
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 12:00–13:50 C416
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Út 14:00–14:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface;
Osnova
  • Game engine architecture;
  • Rotations and quaternions;
  • Particle system dynamics;
  • Solving differential equations;
  • motion of rigid bodies;
  • Virtual environments and interaction techniques;
  • Invited lectures.
Literatura
    doporučená literatura
  • GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
lectures, seminars, individual semester projects.
Metody hodnocení
Individual semestral programming project. Oral exam.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022.

PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
podzim 2022
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 11:00–12:50 C416
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Čt 13:00–13:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 31 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface;
Osnova
  • Game engine architecture;
  • Rotations and quaternions;
  • Particle system dynamics;
  • Solving differential equations;
  • motion of rigid bodies;
  • Virtual environments and interaction techniques;
  • Invited lectures.
Literatura
    doporučená literatura
  • GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
lectures, seminars, individual semester projects.
Metody hodnocení
Individual semestral programming project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 10:00–11:50 A320
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 12:00–12:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
PV255 Game Development I
The knowledge of programming in C++. The basic knowledge of GPU programming in the scope of PV112 Computer Graphics API. The knowledge of computer graphics fundamentals. The interest in the area of computer game development is expected.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to extend and deepen students' knowledge and experience in the area of digital games development. Lessons will cover topics such as game engine architecture, physics in games or procedural generation. Practical experience should be gained via a semestral project.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
demonstrate an understanding of the main mathematical and programming concepts used in computer game development;
design and implement a digital game ``from scratch'' (i.e. not using a game engine), including mathematical and physical model, 3D rendering and a simple user interface;
Osnova
  • Game engine architecture;
  • Rotations and quaternions;
  • Particle system dynamics;
  • Solving differential equations;
  • motion of rigid bodies;
  • Virtual environments and interaction techniques;
  • Invited lectures.
Literatura
    doporučená literatura
  • GREGORY, Jason. Game engine architecture. Natick: A K Peters, 2009, xx, 860. ISBN 9781568814131. info
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
lectures, seminars, individual semester projects.
Metody hodnocení
Individual semestral programming project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2021
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno online.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 9:00–10:50 Virtuální místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 11:00–11:50 B311, J. Chmelík, M. Trtík
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Development

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
RNDr. Jan Čejka, Ph.D. (cvičící)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Fotios Liarokapis, PhD
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 12:00–13:50 A320
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 17. 2. až Pá 15. 5. Pá 14:00–14:50 A215
Předpoklady
The knowledge of: - Mathematics fundamentals -- in the scope of PV189 Mathematics for Computer Graphics - computer graphics -- in scope of PB009 Principles of Computer Graphics, PA010 Intermediate Computer Graphics and PV112 Computer Graphics API.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
This course intends to enhance knowledge and skills in the area of game development. The course will cover selected aspects of game development, such as game engines architecture, usage of computer graphics techniques or physics simulations in games.
Výstupy z učení
At the end of the course, students will be able to:
- understand and describe a mathematical and physical model of basic game mechanics;
- design and implement a simple digital game using such models from the scratch (i.e. not using a game engine);
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Design

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 14:00–15:50 A217
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 16:00–16:50 A215, F. Liarokapis
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Design

Fakulta informatiky
jaro 2018
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 14:00–15:50 A218
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Po 16:00–16:50 A215, F. Liarokapis
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Design

Fakulta informatiky
jaro 2017
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 A218
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Čt 16:00–16:50 A215, F. Liarokapis
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Design

Fakulta informatiky
jaro 2016
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Bojan Kerouš, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 14:00–15:50 A318
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: St 16:00–16:50 A215, F. Liarokapis
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.

PA199 Advanced Game Design

Fakulta informatiky
jaro 2015
Rozsah
2/1. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
doc. Fotios Liarokapis, PhD (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 14:00–15:50 A217
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PA199/01: Út 16:00–16:50 A215, F. Liarokapis
PA199/02: Út 17:00–17:50 A215, F. Liarokapis
Předpoklady
The knowledge of computer graphics fundamentals
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues. At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
Osnova
  • Introduction to advanced games design
  • Game engine architectures
  • Mathematics and physics for computer game design
  • Collision detection techniques for computer games
  • Fractal terrain generation
  • City and road modeling
  • Fluid modeling
  • Deformation techniques for games
  • Procedural texturing techniques
  • Animation for computer games
  • Crowd modeling techniques
  • Online virtual environments
  • Mobile game development
  • Advanced interaction techniques
  • Serious games
Literatura
    povinná literatura
  • EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
Výukové metody
Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
Metody hodnocení
Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023.